• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parabolantenn

B

bragges

Guest
hej här har ni en ny medlem.o en ny husbilsägare.jag köpte mig en dethlffles från 1992.de sitter en parabol på taket o någonsorts mottagare inne i bilen rund svart klump med + ock - på o en röd lampa.o så finns de två svarta boxar som de står grundig micro på.fjärkontrolen är grundig men själva mottagaren är philips.min undran är hur ska man få upp parabolen??.har trykt på allt men inget händer
mvh
Hans
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Parabolantenn

Står det noe på stativet til selve parabolen på taket.
Det kan være en av ca 5 fabrikater - alle har sine procedurer for bruk.
Tidligere kjøpte flere kabinetter for innedelen fra andre, så Phillips boksen kan godt inneholde en Oyster, Katherein eller Teleco Magicsat - takdelen er den som skiller.
 
B

bragges

Guest
Sv: Parabolantenn

hej
de står på talriken travel sat smart.o på en av svarta boxarna i husbilen grundig str 100 dx microsat
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Parabolantenn

hej har du ingen hävarm i gaderoben"under antennen som du måste lyfta i först parabolen kanske bara snurrar runt inte lyfter sej hoppas du fattar va ja
menar va så på min förra bil .

Välkommen förresten.:wink:
 
Senast redigerad av en moderator:

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.563
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Parabolantenn

På min bil har jag en parabol. Baktill på "mottagaren" inne i bilen finns en vippströmbrytare när jag slår på denna så reser sig parabolen och börjar söka
 
Toppen