• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parabol Teleco

IQL Heby

FD HBK Medlem
Kommun
Heby
HBK-Nr
5468
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 2,5 TDI Cat.
Årsmodell Chassie: 1997
Husbilsfabrikat: Eura Mobil
Husbilsmodell: Eura Mobil 760
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1997
Ämnesområde: Ospecificerat
Hej
Jag har köpt en importerad husbil från Tyskland som det sitter en motordriven parabol på av märke Teleco TSR 5012 och jag undrar om det är någon som vet om den går att använda i Sverige på Satellit Sirius och helst om någon vet hur man i så fall ställer in mottagaren.
Hälsningar
Tommy

F

F.d. 55309

Guest
Hej! Om parabolen är samma årsmodell som bilen är nog bara analog och då går den bara på Astra och kanske på Hotbird. Analog satelitTV upphör i höst.MVH Kjelle.

F

F.d. 25231

Guest
Jeg har fra samme fabricat og alle problem må jeg reise til Kleine Gjørl for og fikse..
Men det skal ikke være noen problem ,må legge inn frekvensene til Thor som er 5 forskjelige.

IQL Heby

FD HBK Medlem
Kommun
Heby
HBK-Nr
5468
Medlemskap
2024
Tack för ditt svar! Jag hoppas att han kan hjälpa mej med mitt problem, jag har även fått tag på ett företag i England som kände till problemet. Så fort jag har fått en lösning så lägger jag ut det till er andra.
Hälsningar
Tommy

IQL Heby

FD HBK Medlem
Kommun
Heby
HBK-Nr
5468
Medlemskap
2024
Har nu fått svar på mitt parabolproblem! Tyvärr var det väl inte det svaret jag ville ha men det är tydligen inget att göra.
hälsningar
Tommy

Dear Mr. Hofberg
actually the product you have installed (TSR 5012) is an analog system. There are still some analog programs in Germany (on Astra, as you mentioned), but as far as we know, Scandinavian TV is digital. Therefore the system you have installed can’t receive digital programs and there is actually no configuration or updates which can change it into digital.

We remain at your disposal
Best regards
Barbara Contessi

Toppen