• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parabol, men ingen bild

F

F.d. 29985

Guest
Kan någon hjälpa mig med installationstips med parabol i min husbil?
Har nyinstallerat oister med hyro 7520 s/t combo och canal digital ca-modul med kort.
Satelliten hittar man bra med automatik men jag ser inget av sk. kodade canaler som ingår i abonnemanget. (thor med Svenska canaler)
Tack i förhand // Juhani :cool:

Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Parabol, men ingen bild

Kontroller datoen som ligger på siste posisjon i kanallistan, er denne mer enn ett år gammel så stemmer ikke kanalene - canal digital har flyttet sine kanaler til en annen av Thor satellittene. Om du trenger å oppdatere kanallisten så ta oppdatering av programvaren i samme omgang, begge deler kan gjøres ved hjelp av fjernkontrollen og en kode som står i brukerhåndboken for oyster.

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Bli inte härsken nu.... men har du vänt kortet rätt:rolleyes:
Det kan också ta rätt lång tid innan kortet uppdaterats och släpper fram ljud o bild.

Senast ändrad:
F

F.d. 53078

Guest

Det låter som att det är fel på det basjordade videoslutstegets halvlogaritmiska amplitudbegränsings system.:twitcy:Ett gammalt skämt"

Kolla om du har bild på fria kanaler poker channel TXT eller radio
Conax tar mycket längre tid att ladda kortet än t.ex viacces

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Oppdateringstiden for svensk Canal digital kan være på opp til en time!
Hele tiden måste tuneren stå på en av de kodede kanalene, og feilmeldingen om at det er en koded kanal som du ikke har tilgang til hopper opp regelmessig. Feilmeldingen fra canal digital kortet er ikke helt lett å forstå så gi tål.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Vet inte om det är samma med Canaldigital som Viasat. Men Viasats kort kräver en omkodning till ny mottagare som om jag förstått rätt måste göras manuellt med uppringning till Viasat.

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Det är bara Viasat som kräver parning med kort och mottagare. För Canal Digital och Boxer går det att flytta runt kortet. Kan du se på Gospel Channel så vet du att det mesta är rätt, då är det ett kort relaterat problem. Sätt på mottagaren på Kanal 5 och vänta.
Kom på en sak till. Har du mottagaren ställd på Kanal 5 och trycker på text-TV och det kommer upp, så vet du att allting fungerar utom kortet.

Senast ändrad:
F

F.d. 29985

Guest

Jag ser cospel channel. Har väntat signal på läge TV1 flera timmar.
Ringde till canal digital och personen där trodde att man kan lösa problemet med deras boxer mellan TV och signal från HYRO.
Canal digital kräver parning mellan boxer och kort (nyistallation)
MVH // Juhani

J

Jarn

Guest

Jag fick ett Canal Digital Depositionskort nu i veckan och satte i det i min "tyska" Oyster Parabolbox.

Trots att det stod att det kunde dröja upp till 30 min innan man fick bild, så kom SVT1 upp direkt.

Innan dess hade jag uppdaterat parabolen med Norden sateliterna och uppdaterat SW via parabolen.

T

TonyR

Guest

Hej Rolandn.
Vad har du för ca-modul , ska nämligen också beställa ett depositionskort i veckan till min tyska parabol , uppdatering är avklarad med hjälp av Husbilslandet när jag hämtade bilen i helgen , Har dock ingen ca-modul ännu men jag vet att jag måste ha en som passar och fungerar.
MVH
Tony

J

Jarn

Guest

Hej Tony o granne,
jag köpte en CA modul på Kjell&Co. Säg bara till att det skall vara till Canal Digital.
Kostade 499:-

F

F.d. 29985

Guest

Hej!
Nu ser jag alla Svenska canaler. Har kortet i Hyro 7520 utan CA-modul.
Tack!

Peter

FD HBK Medlem
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023

Hyro har inbyggd programvara för avkodning av Viaacess, Conax och Videocrypt.
Har du ett ett giltigt abonnemang med kort från Viasat, CanalDigital eller
SVT World så fungerar det utan CA-modul.
Har du ett kort som kräver parning slipper du också detta med en mottagare
från Hyro.

Uppdateringen av kortet har inte med avkodningen att göra, utan hur
ofta din operatör (Viasat/CanalDigital) skickar ut uppdatering.

Toppen