• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parabol med internetforbindelse ?

F

F.d. 54888

Guest
Hej

Har tidligere skrevet i DACF `s (Danmark) forum og efterlyst medlemmer med erfaring omkring parabol med internetforbindelse.

Har ikke rigtig modtaget nogen reaktion.

Flere paraboludbydere - bla. Oyster og ALDEN tilbyder parabol med internetforbindelse.
Jeg synes det lyder besnærende da man jo uanset hvor man befinder sig via modem vil kunne opnå internetforbindelse - vel og mærke med betydelig kapacitet og hastighed.

Jeg kan ikke gennemskue hvor udfordringen ligger og vil blive rigtig glad om der findes medlemmer i Husbilsklubben med erfaring på området der kan give lidt råd inden jeg forkøber mig.

Hilsen Johnny

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Parabol med internetforbindelse ?

Det finnes 2 tilbydere av toveis internet i Europa: SES Astra2connect og hellasat. Litt forskjell på prisene og mye forskjell på dekning - spesiellt her i de nordiske land. Hellasat basserte leverandører har nesten ikke dekning i Norge og Sverige, SES har dekning et stykke nordover, men det er problemer i de nordlige län i Sverige og de 3(4) nordligste fylker i Norge.

Alde startet opp sin løsning sammen med ip-copter i Tyskland bassert på Hellasat, Oyster Internet var fra starten på SES - i dag kan en velge hvilket system en ønsker å koble seg til. Det koster ekstra å bytte senere.

Har ikke selv installert noen av løsningene, men bruker en tilsvarende tjeneste når jeg reiser i Australia (120cm parabol og manuell innstilling).

Rimeligste pakke i dag her i Europa ser ut til å være den halvautomatiske pakken IPcopter tVip_1 IPcopter - mobile internet communication

Toppen