• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parabol med internetforbindelse ?

• Startad av Startad av F.d. 54888
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 54888

Guest
Hej

Har tidligere skrevet i DACF `s (Danmark) forum og efterlyst medlemmer med erfaring omkring parabol med internetforbindelse.

Har ikke rigtig modtaget nogen reaktion.

Flere paraboludbydere - bla. Oyster og ALDEN tilbyder parabol med internetforbindelse.
Jeg synes det lyder besnærende da man jo uanset hvor man befinder sig via modem vil kunne opnå internetforbindelse - vel og mærke med betydelig kapacitet og hastighed.

Jeg kan ikke gennemskue hvor udfordringen ligger og vil blive rigtig glad om der findes medlemmer i Husbilsklubben med erfaring på området der kan give lidt råd inden jeg forkøber mig.

Hilsen Johnny

Sv: Parabol med internetforbindelse ?

Det finnes 2 tilbydere av toveis internet i Europa: SES Astra2connect og hellasat. Litt forskjell på prisene og mye forskjell på dekning - spesiellt her i de nordiske land. Hellasat basserte leverandører har nesten ikke dekning i Norge og Sverige, SES har dekning et stykke nordover, men det er problemer i de nordlige län i Sverige og de 3(4) nordligste fylker i Norge.

Alde startet opp sin løsning sammen med ip-copter i Tyskland bassert på Hellasat, Oyster Internet var fra starten på SES - i dag kan en velge hvilket system en ønsker å koble seg til. Det koster ekstra å bytte senere.

Har ikke selv installert noen av løsningene, men bruker en tilsvarende tjeneste når jeg reiser i Australia (120cm parabol og manuell innstilling).

Rimeligste pakke i dag her i Europa ser ut til å være den halvautomatiske pakken IPcopter tVip_1 IPcopter - mobile internet communication

Tillbaka
Toppen