C
cheetah1
Guest
Finns det nån som använder papperskartor fortfarande? Vore kul om man kunde hitta en karta/kartbok över Sverige som är lite mer husbilsanpassad...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Här finns alla svenska papperskartor som man kan ställa in på valfri skala:
" + theTitle + "
Följ anvisningar så funkar det i hela Sverige. Börja med att klicka på "HANDEN" och flytta sedan kartan till det område du vill zooma in på.
Lycka till

Nej du - det är två helt skillda tekniker. Den jag länkade till är inskannade bitmappade papperskartor. De du nämner är vektorgrafik.
Zooma ner till den gamla 50 000-delskartan så ser du.
Det är inom det röda området på "papperskartan" som man kan parkera när man kört av färjan till Gotland - en sådan kart-rekognosering kan man inte göra med vektorkartor.
Visa bilaga 58123
Klicka på kartan