• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Panoramafoto med OnePlus One

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
IMG_20141104_150329_1-708608.jpg


Test av panoramafoto på Androidluren OnePlus One
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Panoramafoto med OnePlus One

Ser at bildene er skalert ned i forhold til det orginale.

20141026_115117_Android.jpg
Orginal størrelse og kvalitet om en trykker på bildet noen ganger :D.
Men jeg hadde likt en noe høyere oppløsning, 600x2048 og maks 180 grader er en bit på vei. Vurderer å ta noen 4K videosnutter og la google+ leke med enkeltframes for virkelig høy oppløsning :cool:. Har testet den teknikken hos G+ tidligere med en rad bilder tatt manuellt i panering, men vet ikke hvor høy oppløsning de virkelig kan lage.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Panoramafoto med OnePlus One

Hier stimmt was nicht! :confused:

Knarrevik fotograferandes med en android lur? How come?

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Panoramafoto med OnePlus One

En trevlig lur med 5,5-tums skärm till mindre än halva priset och med prestanda i toppklass för att vara en Android. Blir dock lite frustrerad över Androids krånglighet och brister jämfört med iPhone. Man kanske vänjer sig?
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Panoramafoto med OnePlus One

Jag tror man vänjer sig i den androida världen, jag hoppas det i alla fall.
I nästan ett år har jag haft android och det är en del saker som jag tycker är krångliga, jag upplevde att det var så krångligt att jag skaffade en iphone för att få ett enklare liv.
Tydligen hade androidvanorna satt sig så pass mycket att jag upplevde min iphone som ännu krångligare. Vanans makt antar jag och kämpar på.

Fina bilder! Jag brukar alltid skylla på min utrustning när inte mina bilder blir bra, med samma lur som dig så kan jag inte längre göra det ser jag. :)

mvh jocke
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Panoramafoto med OnePlus One

Det er noe som jeg ikke forstår her, når jeg panorerer med stående OPO så blir bildene 600 pix høye - Anders legger ut med 479 pix høyde. Er bildene etterbehandlet på noen måte - det jeg la ut er ubehandlet og en kan tydelig se at jeg bevegde telefonen litt for raskt under panoreringen (se på gjerdet i høyre del av bildet, det er 2 hakk i linjen).
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Panoramafoto med OnePlus One

Pga att OPO trots sin stora skärm knappast lämpar sig för att göra inlägg på forumet har bilderna mellanlagrats på Blogger för att kunna användas på iPad och därmed skalats ned kraftigt från ursprunget 4160 till 1600.

Bilder tagna i horisontalläge får därmed höjd 332 pixels och tagna i vertikalläge 479 som Knut nämnde.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Panoramafoto med OnePlus One

Anders, testa gärna en gång med hbk:s bilduppladdning. :)
Den fungerar helt okej och det går att ladda upp flera bilder i den storlek de har, det ska även gå att ta en direktbild när man tryckt på "välj fil" men det har jag inte testat än.
Sen kan man ju alltid skriva in texten före eller efter bilduppladdningen med en platta om man föredrar större arbetsområde.

mvh jocek
 
Toppen