Sv: Paket beställt hos Ebay
Kina etiketten sitter ju ovanpå den gula tejpen så jag tror inte tullen har varit på den för då borde du ev. även fått en räkning på tull och moms.
Jag är nog uppe i ca. 100 inköp från eBay och 80 av dem är nog från Kina eller däromkring. Jag kan inte säga att jag har fått likadana paket så jag har tänkt på det. Många gånger så är det paketerat i någon slags plastpåse/plastpaket och även andra varianter.
Jag blir inte riktigt klok på frakt m.m. Jag har läst om att frakten sponsras av staten eller posten på något sätt, för det är rätt svårt att förstå att en grej som säljs i Sverige för 140:- kan säljas i Kina för 14:- och sedan skickas med gratis frakt runt halva jorden.
Nyligen köpte jag tio st. diodlampor för 112:- med gratis frakt. En st. exakt likadan lampa kostar 84:- här på lågprisvaruhus.
Nå, på svenska posten får man betala 40 eller 80:- för en påse till inrikes småpaket, och ändå är väl svenska posten tvingad att ta över och bära ut kinapost i Sverige.
Kan det vara så att det finns en uppsättning olika paket, påsar, tejp m.m. som är standardiserad till företag som säljer över internet från Kina med den låga eller fria fraktavgiften.
M.v.h. JANKRO.