• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Packa smart i husbilen

elmur

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
22130
Medlemskap
2024
Sv: Packa smart i husbilen

Bra bilder och smarta förvaringstips, för mig som är ny husbilsägare.
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Packa smart i husbilen

Det är bara lyx och mat i huvudet på folk... Saknar lite primitiva och brutala basic lösningar som inte kostar så mycket.

Från seglar tiden lärde man sig att man har tre plastdunkar á 4 liter innehållande, havregryn, torrmjölk och potatismos. (vatten kommer uppifrån) Då är liksom maten kirrad.

Kläderna då? Flera butiker, bla. Biltema säljer vacumsäckar av plast i olika storlekar som man kan ha typ tröjor, vinterjackor, mm. Sedan kopplar man damsugaren till påsarna och suger ut luften. De blir helt platta som plåtbitar och tar ingen plats. Ibland har man kläder som man inte vill tvätta under resan och då kan stoppa dessa i påsarna om man har tillgång till en damsugare och då klarar de sig hemresan utan att mögla eller odör.
 
Toppen