• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

P11lättviktsflaska

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lasse&Inger

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
8675
Medlemskap
2025
Åhusgasol fyller inte lättviktsflaskor och säger att de inte kan bytas på bensinstationer. Är det något fel på dessa flaskor eller är det ett sätt att begränsa konkurrensen? Några fler som har drabbats?

Rbylasse

Sv: P11lättviktsflaska

Hejsan. Låter underligt, och det är inte så länge sedan jag fyllde mina, men inte där, så alla kan inte ha slutat, och det finns ju massor med PC och PK flaskor ute bland folk, så det måste det vara svårt att tvärsluta med. Jag har inget hört eller märkt, än i alla fall.

M.v.h. JANKRO.

Det gör dom vist jag hr fylt i åhus många gånger både pa-11 och pk-10 senast i påsk, hade dom ingen motivering varför dom inte skulle fylla den (där fins 2 gasolfyllare i åhus på samma gata)

mvh Bertil

Hej Bertil,
Det var hos den första depån, räknat från Kristianstad, den andra var stängd.

Hälsning
Rbylasse

Senast ändrad:

Det som enkelte ikke uten videre aksepterer å fylle er lettvekts stålflasker med omlag samme tara som en PA11.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka
Toppen