• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Påkörd...

F

F.d. 17135

Guest
Lyckan förblir inte lång... hämtade nya husbilen i måndags Mclouis 212 -07 420mil och har ägnat kvällarna åt att inreda och myssa till det.
så idag när bilen stod parkerad på jobbet kom en praktikant på posten och backade in i vänster bakhörn.:(:(:(
stötfångaren bak,vänster sidokjol samt bakljuset blev sönderrepat och så fick jag en buckla under vänster lastlucka/garagelucka...
Nu är livet tungt!!!
bucklan under lastluckan ser ut som en regel innanför fått en stöt och trycks ut lite.
Så istället för en trevlig tur i helgen blir det att kontakta postens egna försäkringsbolag och försöka ordna till så man kan åka lite under semestern.
har gjort en skadeanmälan med åkaren på posten men det dröjer väl innan dom hör av sig.

Har någon råkat ut för detta?
Lite tips som förenklar samtal med försäkringsbolag och verkstad skulle uppskattas
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.559
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Trist

Har inte råkat ut för det. Men jag lider med dig och hoppas att allt ordnar sig så fort som möjligt.
Ha det
 
F

F.d. 55751

Guest
Sv: Påkörd...

Det fixar sig!

För 3 år sedan hade jag sålt min förra husbil, kunden skulle komma på eftermiddagen o hämta bilen.
Jag åker hem för att äta lunch o kollade i postlådan,där hittar jag en handskriven lapp " jag har backat på er husbil" undertecknat postbilen. Det fixades utan problem med postens försäkringsbolag.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 17135

Guest
Sv: Påkörd...

Tackar! jo jag hoppas att det ordnar sig, känns lite tungt bara.
Jo jag har fotat allt och ikväll plockade jag av stötfångaren samt höger sidokjol och fotade alla delar. som tur är så hittar jag inga mer skador.
men silikonen vid vänster tröskel fram vid tanklocket har släppt så all plast på höger sida måste demonteras och kitas om.

är lite orolig över bucklan under lastdörren va 5x5cm... hur ska dom laga den, någon som vet? byter dom hela sidan för en sådan sak?

I morgon ska jag jaga postens skadereglerare :)
 
F

F.d. 17135

Guest
Sv: Påkörd...

Har nu pratat med posten angående skadan på husbilen, posten säger att vi skall kontakta vårt försäkringsbolag som är Länsförsäkringar.
efter en kontakt med LF där jag förklarat läget så fick jag svaret att reparera skadan tillfälligt för att efter semestern lämna in den för reparation.
LF var kanontrevliga och förstod mitt läge.
Har ringt till Weidars och beställt stötfångare+sidokjol + bakljus så detta finns hemma efter semestern.
Pratade även med weidars angående bucklan på "huset", frågade då hur dom lagade en sådan skada och till svar fick jag att dom brukar spackla upp skadan och lacka över samt polera ut kanterna.. :wideeyed: det känns inte så kul på en bil med 420mil på mätaren!
brukar man spackla ut en buckla på aluminium sida? känns inte så kul! färgskiftningar lär det ju bli!
Jag vill nog att dom byter hela sidan eller att det blir kontanersättning för att lösa detta.
Någon som har erfarenhet om ett sådant fall?
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Påkörd...

Jag hade nog gett dig rådet att höra med någon annan verkstad, mycket möjligt att en annan verkstad ser annorlunda på skadan.
 
F

F.d. 14352

Guest
Sv: Påkörd...

Hej!

Jag har råkat ut för ungefär samma. Vår bil var på Fordverkstan och en Schenkerbil körde på den där bak. Jag behövde dock inte göra så mycket för Schenkers försäkringsbolag fixade allt. Och vi var ju redan på verkstad....
Men allt blev åtgärdat. Hoppas att du får ordnat din bil så att du kan vara ute i det härliga vädret. Tar det för lång tid får väl Posten fixa en ersättningsbil åt er under tiden du väntar.

Ha det bra
 
Toppen