• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På väg söderut

LOFBO

FD HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Skärhamn
HBK-Nr
4132
Medlemskap
2023
Vilken väg skall man välja till södra Frankrike och Spanien
Funderar på ettan och vidare mot Trier, Besancon och Lyon eller sjuan och femman till Freiburg och sedan in i Franrike vid Mulhouse
Förra året var det många men korta vägarbeten på ettan och färre men mycket längre arbeten på sjuan
Någon som vet iår?
 
F

F.d. 22252

Guest
Närmaste vägen är nog genom luxemburg där man kan tanka billigt åker man sen betalvägen ner så två övernattningar i lugn fart så är man nere i spanien , Själv vill jag inte köra kasselbackarna med en gammal husbil.
Sen gillar jag och stanna till vid greven, fin restaurang och bredvid kanalen sen vidare genom luxemburg för att tanka fullt med billig diesel. Problemet är ju betalvägarna kostar en del men man är i spanien på 2 övernattningar utan att stressa. Själv ska jag mot portugal i höst och beroende på vädret blir det ner till san sebastian på den sidan finns det ingen betalväg. Om vägarbeten veta vi intet som salig Jappe skulle ha skrivit.
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Vi kör diagonalt genom Tyskland och Frankrike.
Tyskland: Rostock, Schwerin, Wolfsburg, OCH utelämnar Kasselbackarna( går av a7 vid Friedland) för att njuta av alternativ vägarna till Alsfeld. Därefter Koblenz och Saarburg.
Frankrike: Förbi Metz, Langres, Bergirac, Pyreneerna, Valadolid,Salamanca, Sevilla och in mot Portugal
eller direkt mot Costa del Sol via Madrid i stället.
mvh
Fincan
 
Toppen