• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På väg mot Sverige

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55554

Guest
@framsidan
Vi har en stor flaska och en mindre så vi klarar oss.
DM butiker som säljer Calcon

I morgon åker vi mot Bergkammen fd Marina Runthe, lagom sträcka, utgår därifrån och väljer ny plats på tisdag.

Ny lista!
Dortmund, 2, Hannover, 3, Celle, 191, Ullsen, Lüneburg, Scharnbeck stpl, 209, 404, E22 Reinfeld stpl, 20, Rostock

Obs!
Fri planering, risk att den ändras


Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
180416

Glömde nämna att här på Wetter är det kolsvart på platsen, gäller att inte vara mörkrädd och ha bra ficklampa!

Lämnade Wetter kl 9.00 för att köra till Kamen, enligt BA och CC var det en privat plats, "Reisemobile Brumberg" koordinater
GPS: N 51°35'19.896'' , E 007°38'41.856'   ', vi kom dit kl. 10.00, var bara en personbilsparkering.

180416 Kamm.png


Passade på att handla på LIDL innan vi åkte till Bergkammen Marina
koordinater
GPS: N 51°38'27.744'' , E 007°38'35.448''   .
Så många husbilar är det inte, vi och 2 Tyskar
180416 Bergkammen.png

Framme 10.45, det fanns gott om plats.
Står där i natt,

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Tack för tips om fartygshissen, passar oss bra som gillar Kielkanalens utlopp vid Brunsbüttel..
Bo o Lisa
Libom
Malmö
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55554

Guest
@Libom Lär mer här om Scharnebeck
@Heddelin, Bravecto var 3e månad, finns i Spanien, och Nexgard, det sista är mildare ges varje månad vet inte om det finns i Spanien.

180417
Lämnade ställplatsen strax innan 9 efter töm/fyll av det lilla dom fanns.
Målet var Frits Berger, fanns ingen ställplsts, bara fyll/töm, butiken fanns på andra sidan vägen.
Vi körde dit hittade en liten parkering, inga platser för husbilar vad vi såg vid affären.
Handlade lite grejer för 88€, kostar att ligga på topp.
Koordinater till affären där vi stod:
GPS: N 52°04'16.025'' , E 008°36'49.636''   
Lade in ställplatsen i Minden, dit vi kom 12.15.
Koordinater där VI står:
GPS: N 52° 17' 12.747'', E 8° 55' 27.482''    , ± 0,0 m

Google Maps link:

180417 Minden.png

Nu blev det lunch och efter det dagens första och enda kopp Zoégas kaffe, så illa är det nu!
Ransonering

Stannar här i natt.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Ska ni söka på Google eller Google Maps och vara säkra på att hamna rätt måste ni byta ut decimalkomma mot decimalpunkt. Kommatecken är reserverat för mellanrummet Latitud/Longitud. Behövs dock inte, men gärna N/E framför koordinaterna. Som jag uppfattat det är väl säkrast att säga. Alltså, så här:
Code:
N 52° 17' 12.701", E 8° 55' 27.508"
(notera decimalpunkterna. Ser att du också har två '-tecken efter sekunder i st f ett "-tecken, kanske också ställer till det? Har jag ändrat i rutan ovan). Man behöver inte heller ha med grader/minuter/sekunder tecknen till Google, dvs N52 17 12.701 E8 55 27.508 räcker.

Edit: Din länk är rätt Jojje, men den är angiven med decimala koordinater
Code:
https://maps.google.com/?q=52.28686,8.92431
 
F

F.d. 22252

Guest
När jag följer er på internet så är det ofta bara att markera namnet och högerklicka så kommer det upp en meny sök på googles sen brukar jag trycka på kartor om det inte redan kommit upp och sen ser platsen i goggle maps direkt.
på sattelitfoto kan man ganska lätt se var husbilsplatsen är.
 

Jorma

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Härryda
HBK-Nr
2263
Medlemskap
2024
Jojje !Ranko har rätt de är långa köer runt Hamburg , blev vi varnade av en äldre tysk herre i Brake, men vi hade redan bestämt att ta Elbe färjan . Sedan via Flensburg till Sverige. Så nu står vi på din plats i Råå och skall intaga en kopp Zoega Mollbergare med avac till. I morgon drar vi mot Göteborg.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Hur är det tidigt på morgonen lör/sön, då menar jag runt 06.00... Jojje
Jojje, 4 filer går in i en fil så tänk själv när folk ska in till sina arbetsplatser vid 08:00 och alla långtradare med dispans skulle vidare till Skåne-landet för att hämta goa poteter och annat gött (?!?) Synd att jag inte tog egna bilder när prostata-brothers och andra behövande gick ur sina bilar för att pinka på vägrenen...

Vi var där visserligen efter lunch på en lördag...

images-1.jpeg
Bild: lån från nätet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen