Sv: På väg mot Portula - Spanien.
160223
Gårdagen bjöd på lite extra arbete, eftersom jag inte har någon stege så använde jag gasolflaskan
för att ta mig upp på cykelstället och vidare upp på taket.
Allt var ljusbrunt av Saharasand, fick sopa/torka av solpanelerna och sopa av taket.
I dag är det marknad med det sedvanliga kaoset av bilar av olika slag som letade parkering.
Gittan och jag gick en runda, den blev inte dyr, Gittan köpte ett par snickers för 15€..
Som vanligt hade hon inga pengar så jag fick betala.
Vi skall gå till ett par kompisar som hyr här, det blir tapas och öl,
vi skall passa på att kolla in deras lägenhet inför eventuell hyra, när/om vi slutar åka hit med husbil.
Vi har faktiskt diskuterat det, nu gäller det bara att hitta rätt plats att hyra på.
Blir det så att vi hyr så blir det antagligen ingen reseberättelse!
Det är inte som för 3 år sedan, då stod vi ca 10 husbilar vi muren, resten av parkeringen var full av personbilar.
Nu är det fullt och nu slåss man nästan om platsen.
Jag har känt mig som hemma här i Funkan, har bott här några månader så jag känner stan.
Känns inte lika kul längre.
Gittan upptäckte ett blåmärke på höger vad, eftersom hon haft blodpropp innan och gått på Varan
så var det nära till hands att det kunde vara en blodpropp, jag var inte misstänkt för misshandel.
Nu går hon på Exelir som också är blodförtunnande.
Hon ringde SOS Köpenhamn, dom kom fram till att det var lämpligt att till läkaren och då finns Quiron ett par hundra meter bort, hon gick dit,
jag tog en siesta, försökte rättare sagt.
eftrr att hon väntat 30 minuter,Gittan kom hem, inga papper från SOS till Quiron, det var bara att vänta igen.
Under tiden gick vi till kompisen och åt tapas med öl till i deras lägenhet på 6e våningen,
och vilken utsikt,var tvungen att ta foto.
Väl där kommet sms från SOS, nu fanns papperna på Quiron.
16.40 gick Gittan till Quiron, nu väntar jag på resultatet av undersökningen.
Det var inget allvarligt, bara en utgjutning, hon fick salva att smörja benet med.
.
Tack för besöket, välkommen åter.

Jojje