Sv: På väg mot Portula - Spanien.
160102
Så är det dags att ta farväl och på återseende av Portugal för denna gång, och alla vi känner som är kvar,
vem vet, kanske lockar karnevalen i Loulé, det är ju inga långa sträckor att köra från Malaga trakten och dit.
Vi säger hej till Spanien, Sevilla är ett nödvändigt ont att passera för att komma vidare mot Malaga.
Planerad väg (brukar inte stämma) efter Sevilla, genom eller förbi,
Arahal, La Pueblo de Cazela, Osuna, Estepa, Loja de Estepa, La Roda de Andalusía, Casabermeja, Malaga, Fungirola.
IKEA lockar inte med sin dåliga parkering.
"Sand i skorna staden" El Rocio skippar vi denna gång,
Gittan hade pratat om sandstaden, jag vet inte vad jag förväntat mig att se, men jag blev besviken.
Jag HADE sand i skorna.
I Tarifa fick jag på skallen så det blir inget besök där, något pundhuvud skulle sno mitt rep jag har på cykelstället.
Gibraltar lockar inte denna gång, La Linea är väl fortfande stängd, så den kör vi nog förbi på vägen mot Fuengirola.
Det var planerat med ett besök i La Cala de Mijas innan Fuengirola där vi skall lämna in Gittans platta på service hos Daytona där vi köpt den.
Det var även inplanerat ett besök på SuperSol i La Cala de Mijas, dom brukar ha 3 olika sorter Abbassill och KallesKaviar, (våren 2015).
Kinesrestaurangen vid ställplatsen brukar ha buffé som är populär av Svenskarna, själv har vi inte hunnit prova den, det kommer.
I våras när vi var där var det ett bygge igång för Aldi,s räkning, det sista vi hört är att den öppnats.
Gittan skulle till Kinesen och köpa garn
La Cala de Mijas har tyvärr fått ändrade regler.
"Du skall anmäla dig hos polisen mellan 09.00 och 14.00 med pass och papper på husbilen,
då kan du parkera på platsen i 2 dygn, du får inte komma tillbaka på 10 dagar.
Det får inte finnas fler än 30 husbilar där samtidigt".
En klar försämring för alla, antar att affärer och restauranger/barer kommer att märka av ändringen genom minskade inkomster.
Nu blir det Fuengirola först, stannar där över marknaderna tis/lördag/tis beroende på vilken dag vi kommer dit.
Allt beroende på om det finns plats, givetvis blir det ett besök hos Anders på la Chispa,
kanske behöver vi fylla på lite varor på Casa Nordica med dubbla priset mot hemma.
Det kostar att ligga på topp.
Givetvis blir det inköp av grillad kyckling på järnvägsgatan i Los Boliches, lika lockande är Wienerschnitsel hos Dansken (Happy Days),
och hans buffé.
Restaurante Happy Days | Restaurante Danés en Fuengirola.
Finns även ett ställe i hamnen "Kudamm", som serverar Wienerschnitsel, den slår rekord i storlek,
men det blir bara en liten kladd med potatis till, mätt blir man, annars finns ju BurgerKing.
Kudamm Fuengirola | Bar Restaurant in Fuengirola, Malaga
Crispy cod
Home Crispy Cod på strandprommenaden nästan borta vid borgen har god fish n ships, ca 30 min gångväg från ställplatsen.
Mitt på sträckan finns en restaurang som serverar buffé på söndagar, ät så mycket du orkar för 10-11€, tror jag det var i våras.
Alltid lång kö dit.
Skulle man blir törstig så finns många ställen att avhjälpa det, tänk på att ölen är dyrast i centrum, lägsta pris är 1€ längst bort.
Talar av erfarenhet.
Här kommer en bild av våra turer sedan vi kom till Silves, lite hit och dit med slut i VrSA (Vila Real), som vanligt.
Under bilden finns det en KML-fil som ni kan öppna i GoogleEarth.
Kmlfilen
Visa bilaga Silves-VrSA.kml
Jag uppdaterar efterhand så ni vet var vi är eller har varit, gäller bara att skaffa internet!
PS
Detta är upplagt 04.00, tro nu inte att jag är morronpigg, det är så att internet här på ställplatsen är kass dagtid.
Därför offrade jag min skönhetssömn för att ladda ner det senast i POI på Hbk och lägga upp detta.
Kan var lite stavfel, men det bjuder jag på.
Nu kallar sängen,s goda värme igen. 
DS
Kvällen avslutades med en regäl regnskur, tur att vi stod på el så batterierna blev fullladdade.
Stod sidan om Rose/Janne som vi inte ville störa på morgonen.
Lämnade VrSA 09.20 Portugisisk tid efter att fyllt/tömt samt tankat på InterMarché,
15.30 Spansk tid var vi framme i Fuengirola, det gick fint att köra även genom Sevilla.
Marknadern på Feriaplatsen var slut när vi kom fram och det fanns bara plats i andra raden för oss,
det var ren tur för det fanns många husbilar här.
När vi stod och pratade med Rosita/Kurt och Birgit/Hardy så skulle en husbil vid muren åka så jag tog den platsen som fotot visar.
På fotot Hardy/Birgit med Lassie längst fram, Gittan med Rappe och Rosita/Kurt.
Foto av parkeringen vi står i högra raden som 8,e husbil närmast muren mot parkeringen
Sitter nu hos Anders på la Chispa och tar en öl och har tillgång till internet,
nu blir det Masmovil eller nått annat internetföretag på måndag för att fixa eget internet.
.Jojje