• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Idag har varit på marknaden tillsammans med Bengtic och köpt lite grejor som vi behövde. Blev en öl på en uteservering också. Kinesen fick besök också så nu har vi ingen plats kvar i bilen!
Nu väntar vi bara på att maten ska bli klar, korvgryta i omnian står på menyn idag.
Imorgon får nog bli en arbetsdag känns det som, tvätta, diska och städa. Blir ju trött bara jag tänker på det.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Nu har vi stannat en bit innan Mazarron. En mazza husbilar är här. Säkert 50-75 bilar kors o tvärs.
Vi stannar här en natteller två. Får se hur länge spriten i spritköket varar, skulle tannat och köpt det på vägen var det tänkt men blev inte så.
Just nu har vi 20 grader och en måttlig varm vind,ska inte klaga!

GPS: 37.5631129, -1.1730192   
 
F

F.d. 22252

Guest
Roligt att ni fick en plats hoppas ni kan bada i varmt vatten, här blåser det så bilen skakar, det har kommit en husbil på eran plats som tar upp hela utrymmet tror inte det går att ställa en stol någonstans. Tittade på den platsen du ville ha står en plåtis där nu tydligen lutar det så det krävs klossar både fram och bak, sen blåser det småspik däruppe. Vid la dolce vita var det varmt och lä jättefint.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Blev inget bad, man är inte så sugen på att bada när det är 13-14 gr och blåser kallt.
Idag har vi haft en fin eftermiddag. Lämnade campingen och körde tillbaka till kusten igen. Står nu ca 30 m från havet på nästan samma plats som vi var innan vi tog in på campingen. Träffade ett svenskt par som jag träffade på campingen när jag rastade Rossi. Trevliga! Vi gick och käkade på en restaurang tillsammans ikväll.
Får se vart det bär hän imorgon. Vi måste hitta någon som säljer t-sprit, den är slut nu och det är många bud om vad det heter på spanska.
Vi kanske kör tillbaka hit igen, vem vet.
 
F

F.d. 22252

Guest
Jo lite kylslaget och blåsigt har det varit, alcoholica técnico är nog den korrekta översättningen.
aguarrás ska också fungera
ALCOHOL de quemar kan man tydligen också säja.
kanske det går med triangia bränsle för den är ju berömd överallt.
Finns inte på kartan att jag skulle köpa en kinakopia som det vimlar av originalet är bäst.
För information jag har två Meta kök hemma det ena använde jag en del på 60 talet det andra verkar oanvänt hur bra som helst kokar ett ägg på 5 min en halv meta tablett och det blir alltid helt perfekt.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Igår körde vi vidare till en grusparkering strax väster om Mazarron. Lång fin sandstrand. Lite för kallt i vattnet för att bada men Rossi gillade att springa i långsnöre.
Vi står väl en natt till innan vi kör vidare, vart vet man inte.
7590B907-DABE-40B5-9020-495A868C80AB.jpeg
Nu har vi hittat sprit som funkar i spritköket. Det luktar annorlunda men verkar funka.
C165C853-6774-4B4A-90FD-9F56600293B4.jpeg 15D27B46-B340-4145-B19E-831E89A03B8D.jpeg C9336CE8-38C4-4722-9632-EEDB6E471675.jpeg
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Ibland blir det inte som man tänkt sig...
Vi bestämde oss igår att vi skulle köra upp till de varma källorna i Fortuna för att bada. Lämnade ställplatsen i Bolnuevo på fm och körde inom ställplatsen vid IKEA i Murcia för att tömma o fylla. När jag hade tömt toan tappade jag locket ner i brunnen !
Fick hjälp av en svensk med tips om en husvagnsfirma i närheten som ev kunde ha ett lock till en Porta Potti. Vi körde dit och konstaterade att de hade siesta till kl 16.
Fick ett lock som passade för 6€ men då var det lite sent att åka iväg och bada. Nu står vi på ställplatsen vid IKEA i Murcia igen. Hoppas på bättre tur imorgon!
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Ibland blir det inte som man tänkt sig...
Vi bestämde oss igår att vi skulle köra upp till de varma källorna i Fortuna för att bada. Lämnade ställplatsen i Bolnuevo på fm och körde inom ställplatsen vid IKEA i Murcia för att tömma o fylla. När jag hade tömt toan tappade jag locket ner i brunnen !
Fick hjälp av en svensk med tips om en husvagnsfirma i närheten som ev kunde ha ett lock till en Porta Potti. Vi körde dit och konstaterade att de hade siesta till kl 16.
Fick ett lock som passade för 6€ men då var det lite sent att åka iväg och bada. Nu står vi på ställplatsen vid IKEA i Murcia igen. Hoppas på bättre tur imorgon!
 

Lorden

HBK Medlem
Inlägg
69
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5412
Medlemskap
2024
Det är trevligt på Fortuna, man kan få egen toalett och duch förra året kostade det ca 3 euro extra. Kändes lite lyxigt. Då vi var där stängde restaurangen väldigt tidigt. Kanske inte så nu. Men framför allt UNDERBART att bada så varmt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen