• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tal om ”VanLife”, Renault Hippie Caviar Hotel – nomadlyx i husbil

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
7BBE6A1F-4FD8-431A-A790-C188766A10D0.jpegLäser i ViBilägare en artikel om en ny husbil med det märkliga konceptnamnet, ”Renault Hippie Caviar Hotel”.

Bilen baseras på nya eldrivna skåpbilen Renault Trafic som har premiär 2022, med en retrostil baserade på husbilen Estafette som lanserades på 1960-talet.

Kanske den första riktigt realistiska husbilen som drivs med el, men en del vilda idéer som takterrass med stolar och bord, eller container innehållandes dusch och toalett som skickas till campingplatsen, skulle jag tro skalas bort när produkten är färdig för att lanseras på marknaden. Spännande.


Tommy
 
Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Visa bilaga 214877Läser i ViBilägare en artikel om ny husbil med det märkliga konceptnamnet, ”Renault Hippie Caviar Hotel”.

Bilen baseras på nya eldrivna skåpbilen Renault Trafic som har premiär 2022, med en retrostil baserade på husbilen Estafette som lanserades på 1960-talet.

Kanske den första riktigt realistiska husbilen som drivs med el, men en del vilda idéer som takterrass med stolar och bord, eller container innehållandes dusch och toalett som skickas till campingplatsen, skulle jag tro skalas bort när produkten är färdig för att lanseras på marknaden. Spännande.


Tommy

Blir ju mycket husbilsfrihet kvar om man skall skicka toan före till campingen? Och alla campingar har ju gaffeltruck..?! :wideeyed:
 
Toppen