• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

På spåret i Skandinavien

Sv: På spåret i Skandinavien

Jaha Du Stefan ! Då kniper jag tråden och försöker med detta

20170522_165443 (1).jpg
Neeej inte igen, ursäkta lutande bild men var står stapeln
Hälsningar
Hasse & Ingegerd

Hej Sune ! Undrar om Du har varit i Trosa och fotat ?
Hälsningar
Hasse

Tack. Vet inte vart första svaret tog vägen, men gör ett nytt försök. Vart tog vi denna bilden? Hälsningar Göran Hellman

Bilagor

• IMG_8054.JPG
    IMG_8054.JPG
    3,6 MB · Visningar: 26

Jag tycker det ser ut som att du är på väg till eller från Predrikstolen och tittar ner på Preikestolens Fjellstue.

//Peter

Jag har själv tagit några bilder med exakt samma motiv. Det är en bra ställe att stanna och fotografera lite medan man hämtar andan efter den första uppförsbacken. :-)

Vi förflyttar oss österut till....?

//Peter

Bilagor

• 20171014_145210.jpg
    20171014_145210.jpg
    6,9 MB · Visningar: 12

Tror det er en av kanalene som ble bygget av Engebret Soot, de var i hovedsak bygget for fløting av tømmer. Den mest kjente fraktet tømmer over grensen mellom Norge og Sverige gjennom en rad sluser.

En kanal är det, men det är inte Dalslands kanal och det är inte heller någon kanal intill gränsen mellan Norge och Sverige.

//Peter

Bilagor

• 20171014_145135.jpg
    20171014_145135.jpg
    6,6 MB · Visningar: 3

Nej, inte det heller.

Orten jag befinner mig på kan associeras till ett långt fängelsestraff.

//Peter

Bilagor

• 20171014_145041.jpg
    20171014_145041.jpg
    3 MB · Visningar: 23

Hejsan Peter ! Den ända kanal jag kan tänka mig som associerar till långt fängelse är Långholmskanalen men är tveksam om den har några slussar
Hälsningar
Hasse

Hej!

Kopplingen är lite mer långsökt än så. Det är själva kommunen bilden är tagen som på sätt och vis kan knytas till "livstids fängelse". Kanalen i sin helhet passerar flera kommuner. Namnet på kanalen är något helt annat och har inget med fängelsevistelser att göra, utan kan snarare höra ihop med ett boende i den andra änden av skalan.

Det finns flera kraftverk i vattendraget (tror det är 4 stycken) här på denna ort och det finns en grävd kanal och en sluss förbi vart och ett av dem.

//Peter

Bilagor

• 20171014_145606.jpg
    20171014_145606.jpg
    4,7 MB · Visningar: 5
Tillbaka
Toppen