• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Sv: På spåret i Skandinavien

Tack! Vi har pratat om att bese Norge från havssidan genom att åka Hurtigruten men det har stupat på kostnaden.

Var är vi nu?

//Jan

Bilagor

• 02-08.jpg
    02-08.jpg
    1,6 MB · Visningar: 23

Då förflyttar vi oss en bit. Nu står jag i kyrkdörren på ortens kyrka och tittar ut.

Bilagor

• 02-09.jpg
    02-09.jpg
    1,6 MB · Visningar: 10

Visst är det Kristinehamn. På första bilen skymtar järnvägsstationen i bakgrunden.

Din tur Torgny!

//Jan

Tack!
Här har vi ett nytt resmål att fundera över. Var är det?
//Torgny

Bilagor

• P1010249.JPG
    P1010249.JPG
    5,2 MB · Visningar: 13

Visst!
Där kan man dricka kaffe och äta en god räkmacka om man vill.
Kjell, du tar oss vidare.
//Torgny

Det finns inte så många passande huvudstäder kvar att gissa på, så nästa förslag blir Reykjavik.

//Jan

Inte för att jag känner igen Trondheim, men Nidaros var faktiskt huvudstad för 800 - 900 år sedan om jag kommer ihåg rätt.

Det är ett grönt koppartak på kyrktornet i bakgrunden. Som många andra kyrkor har även Nidarosdomen ett sånt torn.

Min gissning blir alltså Trondheim.

TommyD

Nej, inte Reykjavik heller. Huvudstad ja, men det var för bra länge sedan! Stadens besjungna vatten är både stilla och vacker.
//Kjell

Ser att Tommy löst detta medan jag skrev ner ytterligare en ledtråd. Den tar Du säkert också, Tommy! Var så god, spåret är Ditt!
//Kjell
P.S. Fotot taget från Hurtigrutens M/S Trollfjord. D.S.

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen