• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Sv: På spåret i Skandinavien

Sorry, Tommy! Hade annat för mig och hann inte med i svängarna. Antar att ni var i närheten av Bornholm och då på Kapelluddens camping. Om Ni har förflyttat Er norrut är Ni kanske på Böda Sands camping?
//Kjell

Precis, mitt försök till gåtskapare var nog i taffligaste laget, men visst var vi på Kapelluddens camping och nu finns vi mycket riktigt i Böna, men på ställplatsen i Böda hamn.

Härligt högsommarväder, massor med husbilar, men tyvärr är det bara vår bil som har det vackra HBKmärket på bilen.

Kjell, din tur.

Tack! Ser nu att jag nog verkligen hade huvudet under armen då jag skrev Böda Sand fast än jag såg den mastade båten och delar av hamnen i bakgrunden och självfallet tänkte på Böda Hamn. Så kan det gå när inte haspen är på!:p:
Nåväl, då flyttar vi till ett annat ställe där vi hittade bl.a. denna lilla stuga.
Vad är det för ställe, tro?
IMG_1261.jpg
//Kjell

Intill denna sjö,
IMG_1265.JPG
//Kjell

Oops! Denna sida verkar vara på spökhumör idag då den både lägger ikull och vänder bilderna upp och ner! Ett klick på bilden rättar till problemet.:rolleyes:

Det bara inte påminner om Långban, det är Långban! Då låter jag stafettpinnen ta 26:an från Långban till Kristinehamn och Dig, Jan!
//Kjell

Tackar Kjell,

Vi lämnar väg 26 för en helt annan väg.
Kyrkor är för mig kulturhistoria. Därför passar jag på att titta in i nästan alla öppna kyrkor.
I vilken ort finns kyrkan med den här cellospelande ängeln?

//Jan

Bilagor

• IMGP5801.JPG
    IMGP5801.JPG
    1,3 MB · Visningar: 2

Inga gissningar? Ängeln med cellon står uppe till höger.

Bilagor

• IMGP5803.JPG
    IMGP5803.JPG
    1,9 MB · Visningar: 6
Tillbaka
Toppen