• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Sv: På spåret i Skandinavien

Var var vi när denna bild togs?

Bilagor

• 20150607_200717.jpg
    20150607_200717.jpg
    2,2 MB · Visningar: 16

Nej, inte Norge heller.
Bänken finns i en park som ligger i direkt anslutning till en ställplats, som finns i HBKs lista.

Konstmuseumet Louisiana är absolut en sevärdhet och jag kommer ihåg att parken är fylld av spännande konst, dock inget minne av den här.

Min gissning blir i alla fall Louisiana.

//Tommy

Nej, inte Louisiana.
Ställplatsen ligger 20 min med bil, från ett besöksmål med många trappsteg.

Så heter svärdheten, men jag vill ha ortsnamnet där bänken och ställplatsen finns.

Stege är det.
Peter rullar vidare på spåret.

Det var en chansning. Jag har inte varit där själv, men med lite detektiv-arbete så gissade jag att det borde vara där.

Nu har jag letat upp en bild från den sista turen jag gjorde med husbilen i höstas. Denna "utomhuskyrka" hittade jag nära campingen där jag stod när jag letade efter en geocache (som jag inte hittade). Vad heter staden?

//Peter

Bilagor

• 20151004_082650.jpg
    20151004_082650.jpg
    6,1 MB · Visningar: 7

Japp, helt rätt Janne. Fotot är taget vid Lövudden, några hundra meter norr om Västerås Mälarcamping.

Bollen är din.

//Peter

Tillbaka
Toppen