• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Sv: På spåret i Skandinavien

Tack, ja det var ingen stor bild på tornet, men direkt när jag såg det så visste jag. Men det är klart har man passerat ett otal gånger i 2 knops fart så har bilden fastnat på näthinnan.

Här gick det fortare..... restaurangen var stängd, det var juli, mitt i turistsäsongen!

DSCN2102.JPG

Nähä.... en större bild på Carola lär inte räcka.

Den här kanske gör det lättare, eftersom huset är s.k. "känt från TV". En Tv-kändis helt enkelt.

DSCN2106.JPG

Tack för det!

Kom lite fotboll emellan därav det utdragna svaret, men här kommer trots allt en ny bild.

Vart har vi hamnat nu?

Karl-Arne

Bilagor

• IMG_2613a.jpg
    IMG_2613a.jpg
    294,5 KB · Visningar: 3

Får ge några ledtrådar.

Platsen finns med i HBK:s ställplatslista.

Kan även kopplas till äldre tiders stånd.

Karl-Arne

Gissar att det är Torneälv som flyter i bakgrunden och då gissar jag på Pajala.

Tillägg efter att ha läst ledtråden.

Men vad det har med äldre tiders stånd att göra.... finns inte en adelsman i hela Norrbotten, men det är klart bönder och prosten Lestadius fanns där.

När jag läste ledtråden ser jag att min gissning inte var den vassaste jag gjort.

Senast ändrad:

Nej, det är inte Torne älv i bakgrunden, men du är i rätt landsdel.

Trodde det fanns många med båtintressen på detta forum eller några som sett filmen SOS med Stig Helmer.

Karl-Arne

Tillbaka
Toppen