• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Sv: På spåret i Skandinavien

Helt rätt. Det är ställplatsen i nogersund.
Spåret gång vidare till Kjell.

Mvh/Sroman

Okej, jag svarar väl då. Du är i bandymetropolen Kalix.

Ja, visst var jag i Kalix! På den första bilden ser vi Ryssgraven. Mitt i Kalix centrum ligger denna massgrav med svenska och ryska soldater från 1808 och 1809 års krig.
Över till Piteå!
//Kjell

Tackar! Ryssgraven gick jag förbi en och annan gång, men det var länge sedan. Gick gymnasiet i Kalix och var inneboende bara ett kvarter från platsen.
Då tar vi oss till den här platsen.....

Bilagor

• DSC_4976.JPG
    DSC_4976.JPG
    2,9 MB · Visningar: 13

Nu fick jag mig ett gott skratt, men tyvärr Jappe så var det inte riktigt rätt, men på´t igen!!!!

Ny ledtråd: Brödratrio med det namnet som åsyftas och som relativt nyligen utkommit med ett debutalbum.

Jamenvisst är det Stalon. Det var ju jätten Stalo som åsyftades i en av ledtrådarna och musikbröderna Stalon i den andra. Vi står uppe på Stalonbergets ställplats med den fantastiska utsikten.

Över till Söderhamn

Tillbaka
Toppen