• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Sv: På spåret i Skandinavien

Det tok litt tid, ikke så merkelig - bildet er av det første langbygget i Borg tatt et par mnd før det hele brant ned. Dagens anlegg er litt forskjellig fra det første.

Lars-Ove får finne på en ny oppgave.

Tack Knut. Här kommer en byggnad ur ett lite "von unten"-perspektiv, men jag är övertygad om att ni klarar den.
Lycka till!

Bilagor

• IMG_5382.JPG
    IMG_5382.JPG
    4,1 MB · Visningar: 1

Det jag kommer att tänka på när jag ser pelarna som håller upp taket är Svenska paviljongen från Värdsutställningen i Sevilla. Det är numera måltidens hus i Grythyttan.

Alldeles rätt båda två, genom Carl-Jans initiativ och drivkraft kom paviljongen till Grythyttan. En byggnad väl värd ett besök.
Eftersom Suning kom först lämnar jag över till Eskilstuna.
///Lars-Ove

Ja, det är Måns Ols i Sala, som tyvärr hamnat en bit från vägen nu sedan den nya vägsträckningen.

Ett bra lunch- och fikaställe som rekommenderas.

Då är det hianders tur.

Tack! Men om man åker gamla vägen fr Sala över Silvköparen (CC-camping) och Broddbo så passerar man Måns Ols infarten (nära vägen). Man kommer ut på 70:an efter Broddbo (där det f ö finns en mack).

Vet inte (kommer inte ihåg) om denna plats varit inne tidigare, men i såfall, på´t igen!

Inger & Hasse

Bilagor

• P1000277.JPG
    P1000277.JPG
    2,9 MB · Visningar: 9

Den nya ställplatsen nedanför slussen i FORSVIK, rätt över kanalen från den gamla ställplatsen räknat.

mvh. lejonsson

Tackar.
Nu åker vi en bit.
Varifrån har man denna fina utsikt?

Bilagor

• 455.JPG
    455.JPG
    4,3 MB · Visningar: 5

En ny ledtråd, denna gång nerifrån parkeringen.
Förstora bilden så syns byggnaden på toppen.
Leif

Bilagor

• 423.JPG
    423.JPG
    4,7 MB · Visningar: 28
Tillbaka
Toppen