• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Sv: På spåret i Skandinavien

Har för mig att vi såg något sådant i Arbogatrakten, eller var det någonstans mellan Arboga och Frövi?
//Kjell

Tack! Hade namnet Hosta surrande i huvudet, men avfärdade det som ett dåligt "kom i håg". Har passerat olika delar av Bergslagen varje sommar de senaste tio åren.
Nåväl, nog om detta.
Var tog jag denna bild vid åttatiden i morse?
IMG_0574.JPG
//Kjell

Denna bild tog jag från samma plats på lördag förmiddag. Ber om ursäkt för bildkvaliten då jag hade ett fönster mellan objektivet och motivet.
IMG_0569.JPG
//Kjell

Behövs nog lite hjälp. Blir lite fundersam att det är fjäll i bakgrunden är klart, men tittar man på träden ser det inte fjällnära ut. Det är nog någon camping med tanke på elstolparna.
Tommy R

Ja, det är snöklädda fjäll i bakgrunden i denna del av Sverige. Bakom trädridån ligger en sjö.
Nej, detta är ingen camping utan en kursgård, men var ligger den?
nysnö.jpg
Telefonbild, vilket förklarar bildkvalitén.
//Kjell

Senast ändrad:

Kjell, eftersom jag representerar Lärarförbundets fastighetsinnehav i Spanien, så kom jag att tänka på att jag sett att de har en kursgård i Björkliden.

Rektor - kurs - troligen medlem i Läraförbundet - fjäll - snö nu..... Ja, så kom jag fram till Björkliden.

Helt riktigt Tommy!
Visst är det Ånn i västJämtland.
Var så god och ta upp ett nytt spår.
//Kjell

Tack, det var nästan hemmaplan(35mil). Var står hustrun och spanar?
Tommy R
20120814 046.JPG

Där ligger också en stor fin camping där säkert många har bott.
Tommy R

Tillbaka
Toppen