• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Sv: På spåret i Skandinavien

Oj, detta var inte helt enkelt.
Påminner om vår kust här längst uppe i Bottenviken.
Skulle exempelvis kunna vara en vy sedd från Solbergskajen i Salmis båthamn, men kan självfallet vara nåt helt annat.
//Kjell

F

F.d. 25023

Guest

Nej...

Men, när den här typrn av fortskafgfningsmedel ligger i sommarförvar, är vi inte så långt därifrån!

Sommar 2008 2 338 (Large).jpg

jyrki

F

F.d. 58600

Guest

Svårt fall docktorn grät det är någon som fifflat med medlems numret eller har ni bytt husbil??????
Rolle-car

F

F.d. 25023

Guest

Bilden är från 2008, husbilen vi hade då var en Rapido, liten en bara 5,65 lång! En jättebra bil, bara lite för liten att ligga ute flera månader som vi gör.

Därför har vi i dag en lite större, 6,35 lång, räcker gott och väl och blir över! Det finns massor med plats i garaget och överhyllorna, alla dessa år har lärt oss nog vad man behöver och vad kan lämnas hem.

Men till saken, Mona och Kjell hade rätt från början, all ära för er! Solbergskajen i Salmis båthamn var rätt!

Er tur

jyrki

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Tack, Tommy för att Du uppmärksammade mig på detta! Släppte spåret då jag tolkade Anita & Jyrkis tidigare kommentar som att jag svarat fel.
Befinner oss nu på Norrlandsträffen, Gullviks Havsbad ( synd att Ni ej kunde vara med, Carola o Tommy!).
Har inte lämpliga bilder till hands så är därför tacksam om Du, Tommy lägger in ett nytt spår i mitt ställe. :)
/Kjell

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Tack, Tommy för att Du uppmärksammade mig på detta! Släppte spåret då jag tolkade Anita & Jyrkis tidigare kommentar som att jag svarat fel.
Befinner oss nu på Norrlandsträffen, Gullviks Havsbad ( synd att Ni ej kunde vara med, Carola o Tommy!).
Har inte lämpliga bilder till hands så är därför tacksam om Du, Tommy lägger in ett nytt spår i mitt ställe. :)
/Kjell

Jasså, ni är i Gullvik!! Nu blir jag ännu mera besviken på att vi inte kunde åka upp den här gången. Hade verkligen varit trevligt att få träffa er IRL!

Hoppas och tror att ni får en riktigt fin helg i min gamla hemstad.

Nu skall vi se hur uppmärksam Kjell varit på resan från Haparanda till Övik.

Ja var är vi nu, var finns den här enkla kyrkan?

P7232280.JPG

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Ha,ha Tommy!
Tror jag känner igen kyrkan (A...), men låter någon annan spåra vidare.
Ha det gott!
Hälsningar
Kjell

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Japp... tänk alla "emigration forms" som jag skrivit i mitt kringflackande liv och i rutan "place of birth", med stolthet och med stora bokstäver skrivit, ARNÄS! Så står det nämligen i mitt pass. :)

Både Kjell och Janne kände igen denna, lite blyga kyrka, men förstår att Kjell duckar och tråden går då till Janne!

Toppen