• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

På spåret i Skandinavien

Ibland är det första som poppar upp i huvudet det rätta svaret. Vet inte hur jag kom att tänka på just Marstrand, för jag har bara varit där en enda gång och det var närmare 20 år sen. Knallade runt där ett par timmar och tog sen färjan tillbaka igen.

Men nu tar vi och förflyttar oss inomhus. Var hittar man dessa bord, gjorda av gamla symaskiner?

psis_260125-1.webp

Du kan eventuellt ha varit hos Annbritt och Björn. Fast å andra sidan, så kan det finnas fler ställen fikaställen, som har symaskinsunderreden på sina bord.

Annbritt och Björn säger mig ingenting och när jag Googlade fick jag inte heller några vettiga träffar, så jag kan inte säga om du är nära geografiskt eller ej.
Detta ställe kan knappast kallas för fikaställe och dryckerna som serveras här är av ett annat slag.

Förutom symaskinsborden, så är alla lampskärmar gjorda av gamla hattar. Det är förresten inte det enda som är udda med inredningen här.

psis_260125-2.webp

Det finns tydligen minst två ställen i Skandinavien, som har bord med symaskinsunderreden. Det jag tänkte på var Krukmakeri Hemjord i Kristinehamn. Fast det stämde inte helt med mattorna på golvet. Men det ser jag nu att det inte är.

Det verkar inte vara så många ölintresserade i denna tråd. I allafall inte som har varit på detta ställe med inredning i mycket speciell stil. Personalen har även klädsel som matchar denna stil.

psis.webp

Tillbaka
Toppen