• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

På spåret i Skandinavien

Då tackar jag och reser norr ut. Tyvärr blev bilden upp o ner jag vet inte hurjag skall fixa det.

1764263762714.webp

Senast redigerad av en moderator:
En bra bit norrut och lite västerut tror jag att det är. Åndalsnes. Har för mig att berget heter Romsdalseggen.

Det var typ 25 år sen jag var i Åndalsnes. Då blev det bara en promenad i centrum och sen en natt på ett vandrarhem i samband med att jag åkte Trollstigen för första gången.

Var hittar man byggnaden med denna skylt?

pasparet-251128-1.webp

Japp, javisst är det i Uppsala, närmare bestämt på Klostergatan. Bryggeriet lades ner 1966.
Junis leder oss vidare på nya upptäcksfärder.

Där flaggan sitter tyder på att det inte kan vara Norge men kärringen tyder på att det kanske är Kärringön.

Visst finns det "fusk". Det finns möjligheter att söka filinformation kring bildfilen. Kanske t o m GPS info eller ortsnamn! Dessutom vilken katalog bildskaparen har filen i, vad heter filen, osv. Sedan har vi också flera olika AI som söker på bilder. Men va fasen, det gör kanske att omsättningen på bilder blir lite snabbare. Alla lär vi oss lite nytt kring nya resmål av svaren, även om de inte kommer av erfarenhet! Men så ser världen ut, det är inga omärkta vykort vi lägger upp! :)

Senast ändrad:
Tack vare Pålles uppmärksamhet så bekräftade han ju att mitt svar var korrekt varför jag uppfattar det som en uppmaning för mig att fortsätta tråden.

Det var ett lustigt sammanträffande, jag satt och lyssnade på gamla låtar med bl.a. Harry Brandelius samtidigt som jag kollade i forumet. Strax innan jag såg bilden sjöng han låten om "Den allra fulaste gamla kärring som nånsin funnits på Kärringön".

Varifrån har jag tagit denna bild?

1764780414296.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen