• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Aabenraa eller Åbenrå är också en pärla! Ligger dock på södra Jylland ut mot Lilla Bält. Jag söker en annan pärla mer norrut, på Mittjylland och mer ut mot Vesterhavet.

IMG_2216_red2.webp

Senast ändrad:
På den sista bilden fanns det information som gjorde att jag tror mig ha listat ut var det är, även om jag själv inte varit där. Jag svarar Rimforsa.

Ironhawk, visst är det Rimforsa och båten Kind gör kryssningar i olika former på Kinda kanal så du har helt rätt. Du kör vidare med oss i släptåg. De fina gamla träbitarna ingår i en veteran klubb
Tommy

DSC_1000.webp

Då far vi till ett mycket speciellt ställe. Den som varit där vet nog direkt var bilden är tagen. För er andra är det nog rätt svårt att lista ut det.
//Peter

PXL_20250905_070619883.webp

Javisst är det Åråshults camping några kilometer väster om Gullspång.
Ett mycket speciellt ställe, som är svårt att beskriva. Det behöver helt enkelt ses.
Ca 40 campingtomter rätt utspridda på ett stort område kring några grävda dammar (som tyvärr har blivit rätt igenväxta).
Campingen är även ett prylmuseum, med allt från veteranbilar till gamla spinnrockar.

Uffe, du får leda oss vidare på nya äventyr.

arashult1.webp

Tillbaka
Toppen