• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Trångfors.

Tyvärr var det lite dåligt skyltat när vi sökte oss dit. Fick intrycket att vägen bara gick till ett sommarstugeområdet.

Pålle
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Det var på väg från denna plats som chauffören Gösta Ledin den 28 september 1946 körde i diket med en Cadillac Series 75 Fleetwood Sedan av 1939 års modell.

Pålle
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Gustav V med sällskap hade väl varit på jakt vid hans favoritställe, Tullgarns slott om mitt historiska minne nu fortsatt kvarstår!?
//Kjell
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024

MAERSK INTERCEPTOR & MAERSK INNOVATOR är förmodligen fotograferade i Grenaa

Pålle

PS
Om svaret är rätt, borde egentligen någon på Google ta över tråden...
DS
 
Senast ändrad:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Helt riktigt, Pålle!
Enligt Pålles PS är spåret fritt till vem som helst av Er som tittar in här att lägga ut ett nytt spår.
Tacksam dock om Du, Pålle bevakar det och lägger ut en bild själv ifall Ditt PS inte leder till napp.
Hälsningar
Kjell
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
När GPS-koordinaterna anges för en ställplats blir det lätt att hitta rätt när man är ute och åker, men när koordinaterna finns i bildens metadata i "På spåret" är det inte lika roligt.

Pålle
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
När GPS-koordinaterna anges för en ställplats blir det lätt att hitta rätt när man är ute och åker, men när koordinaterna finns i bildens metadata i "På spåret" är det inte lika roligt.

Pålle
Det är tyvärr lika illa när Googles bildsök klarar av att identifiera var bilden är tagen. Det är därför jag har slutat med att gissa och lägga in bilder i "På spåret" och "På spåret i skandinavien".
 
Toppen