• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Jag tror att du är i Umeå och sista bilden är tagen vid Lundåkerns ställplats och du tittar mot Gamla bron över Umeälven.

//Peter

Visst är det så Kjell!
Du vet säkert också vad som skiljer residenset i ditt hemlän från de övriga residensen i Sverige.
Du kör vidare från både vår nordligaste residensstad och nordligaste stiftsstad.
//Jan

DSC-1863-01.jpg

Var är vi nu?

Senast ändrad:
Det var tydligen svårt. Museet ligger några kilometer utanför denna stad.
Nu kan ni säkert :p
DSC-1748-01.jpg

Ps. Damen i förra inlägget kallas "Lucy"

Nu kände jag igen Aarhus och Rainbow Panorama som jag sett tillsammans med Den Gamle By men jag hade missat att det fanns ett Moesgaard Museum!

EDIT: Var visst lite sen....

Uppenbarligen ingår inte Århus och alla de trevliga besöksmål denna stad med omnejd erbjuder på husbilsfolkets besökslista.
Jag rekommenderar bl a ett besök i Den Gamle By, Botaniska trädgården, kultur- och multimediahuset Dokk1i stan och icke minst ett
besök på Moesgaard förhistoriska museum ca en mil söder om stan där de fyra fösta bilderna här ovan kommer ifrån.
I fjol hade friidrotten sitt terräng-VM här där löparna bl a sprang på museitaket.
//Kjell

EDIT: Får omvärdera min inledning då jag ser att det ramlat in rätta svar under tiden jag skrev mitt inlägg. Trevligt!

Tillbaka
Toppen