• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Va, känner ni inte till min barndoms stiftsstad, ja där bodde Biskopen som tjänade oss undersåtar i stiftet? Inte nog med det, där bodde även Landshövdingen, den nya lever fortsatt där. Däremot min farmor som ägde stans päls-/hattaffär, hon är död sedan länge.
79D15DA6-417F-48AA-AD52-215496791535.jpeg
Tog med mig Carola i maj, för att visa henne farmors fina affär, men… Huset var borta och nu står det H&M på den nya fula fasaden.

Ja, ja, det kallas visst utveckling, men…

Så till frågan var hade farmor sin päls-/modistaffär, men som nu har en alldeles utmärkt ställplats centralt i stan?

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tycker det ser ut som Kyrkan i Härnösand?!

Det var väl där fågelinfluensan startade?
Kyrkan, fågelinfluensan? Får jag be om lite repekt, Wikipedia säger;
”Härnösands stift är ett stift inom Svenska kyrkan. Stiftet omfattar Jämtlands län och Västernorrlands län. Stiftsstad är Härnösand och stiftskyrka är Härnösands domkyrka.”

De du, det är inte vilken blaha kyrka som helst, men rätt har du för visst var det i Härnösand som farmor bodde.

Tommy

PS. Carola var inte ett dugg imponerad av varken kyrkan eller stan, men ställplatsen var fin. DS

Knazig & Ilis, du tar oss vidare.

Tommy
 

Knazig & Ilis

FD HBK Medlem
Inlägg
658
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
25947
Medlemskap
2022
Inget napp?
En ledtråd är när jag sökte här på forumet, såg jag att HBK haft en träff i området... för ganska många år sedan... :)
 
Toppen