• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

F

F.d. 14324

Guest
Jag tror att Kenth menar mig, så jag fortsätter. (Om jag har fel får ni protestera)
Var är jag nu?
Screenshot_20200203-131920.jpg
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Du står på Limöbåtens parkeringsplats i Gävle. Jag antar att det var fullt på ställplatsen, vilket det var i stort sett varje dag i fjol från maj till september. Jag cyklar ofta förbi där på väg till jobbet.

//Peter
 
F

F.d. 14324

Guest
Det är alltid fullt vid ställplatsen i Gävle, vi har aldrig lyckats använda någon av de markerade platserna, men vid Limöbåten gick det fint att stå. :)
Varsågod att fortsätta Peter, för du har helrätt.
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Jag tänkte leta upp någon bild igår kväll, men glömde helt bort det. Kom på det i morse när jag cyklade förbi både parkering och ställplats. (Idag var ställplatsen helt tom. Inte lika eftertraktad så här en tisdag i februari.)
Så jag fick nöja mig med en av de bilder jag har åtkomst till från jobbet.
Den här är tagen under en semesterresa för 12 år sen, långt innan jag skaffade husbil. Var var jag någonstans då?

//Peter

IMG_0460.JPG
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Ja, visst är det Kjeåsen. Jag och min kompis var "lata" och tog tunneln upp. Mycket speciellt med en enkelriktad tunnel, vars tillåtna färdriktning växlar varje halvtimme. Men eftersom tunneln är smal, 2 km lång och saknar mötesplatser så finns det ju inte så många andra lösningar.

IMG_0466.JPG

Man har en fin utsikt över fjorden.

IMG_0454.JPG

//Peter
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Kung Fredrik II står på torget i Gamlebyen, Fredrikstad som fick sina stadsprivilegier redan 1567 under Fredrik II:s regeringstid.
(Fredrik II född 1534 död 1588, kung av Danmark och Norge från 1559.)
 
Toppen