• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

F

F.d. 55374

Guest
Kuggören är rätt.

Inte lätt det här med svårighetsgraden skall det vara svårt el. något man kan se från bilrutan. Vad tycker ni?

Över till Uppsala.

Tommy R
 

61lilwil

HBK Medlem
Inlägg
317
Kommun
Sala
HBK-Nr
16762
Medlemskap
2024
Svårt. Vi har varit på olika nostalgimuseum... Krylbo, Nynäshamn, Motala, Arvika mm och det är svårt att säga var just dessa bilder är ifrån. Har du några fler bilder från museet eller trakten?
Mvh Lilian
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Tar en bild som jag tror varit med förut och visar en plats strax väster om staden i fråga, staden ligger som många menar i landets centrum, och det är inget speciellt "nostalgimuseum" utan det är Riksmuseet som är inhyst i Hembygdsgården med ett speciellt namn, där det även finns en stor P-plats med bra övernattningsmöjligheter med fin utsikt över både Ö och vatten, nu tror jag det ger sig
Hasse20160707_124001.jpg
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.632
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Klockstapeln är väldigt lik den vid Frösö kyrka.

Frösön ligger ju väster om Östersund, som ju många anser vara Sveriges mittpunkt.

Men eftersom Jamtli knappast kan kallas för en hembygdsgård, är jag väl helt fel ute...

Pålle
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
God morgon Pålle ! Klockstapeln står vid Mattmar kyrka, och Jamtli är som en del jämtar säger både museum och hembygdsgård, och jo Du är helt rätt ute Östersund är rätt svar varsågod och fortsätt
Hasse
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.632
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Tänk att två "udda" kyrktorn kan vara så ika varandra! Men det är väl något provinsiellt.

Från Jamtli tar vi oss söderut till en stad med en liten, gammal stadsdel som är ett populärt turistmål, och där man tar väl hand om sina gamla byggnader.

DSCN0462.JPG

Vilken är staden?
 
Toppen