• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.602
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Även inne i "vår" byggnad finns det konst.

DSC09951.jpg

I somras var temat "utrotningshotade arter". Örnen i mitten (bronsstaty) kostade tiotusentals kronor, så vi nöjde oss med en liten groda på ett näckrosblad ...
 
Senast ändrad:

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Vi stod på Lyckarps ställplats i Hult 10 km öster om Eksjö en gång, och i skogen runtomkring där fanns det träfigurer liknande de på bilden. Min gissning blir Hult i Småland. Hälsningar Göran Hellman
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.602
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Tyvärr, Göran!

Inte rätt del av landet.

Intressant att det fanns liknande figurer där. Kanske samma konstnär som varit framme? I "vår" skog finns inte bara helfigurer, utan även detaljer:

DSCN0921.jpg
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.602
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Ett PS angående Avesta.

Den "okrönte kungen" var givetvis Carl Jularbo, känd bland annat för valsen "Avestaforsens Brus".

Museet kommer inför 2019 att flytta från Gamla Byn till Grytnäs Gammelgård.

Pålle
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tack Pålle.

Just det, Harg hette bruksområdet. Den mycket speciellt dekorerade skogen såg vi däremot inte, men det kanske är ett nytt påfund,

Vi reser vidare till en trevlig och vackert belägen naturcamping och den plats där vi sett flest bilar med HBK-märket bak på bilen, den här säsongen, 4 stycken inklusive oss själva.

1EC4766C-C563-4A8C-863A-E09F9D9E7F8F.jpeg

Märkligt namn på platsen, undrar bakgrunden till valet av namn.

TommyD
 
F

F.d. 55374

Guest
Tackar, vi var i Gubbhögen för 10 dagar sedan, vi och 2 till en tysk o en från Holland. Otroligt lite husbilar ute.
Vart har vi åkt nu ?

DSC03476.JPG
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Och i Österdalälven kan man väl säga? Jag säger att du är på Siljans största ö, Sollerön, och då borde du vara på husbilsplatsen Kulåra:

03.png
 
Toppen