• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

F

F.d. 55374

Guest
I närheten av älven finns en travbana.
 
Senast redigerad av en moderator:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Undrar om du inte är utefter E45, vid Hoting som vi passerade för ett par veckor sedan. Där finns en mindre älv som jag tror är är ett biflöde till Ångermanälven, men känner inte till namnet.

TommyD
 
F

F.d. 55374

Guest
Joomenvisst är det vackra Ammerån även kallad fiskeälven. Efter älven finns många fina naturställplatser vår favorit är Togårdsviken. Ni som inte åkt väg 344 mellan RV 87 och E45 gör det ni kommer inte att bli besvikna
det är en sträcka på 6 mil. Travbanan heter Ammeråtravet. Varför jag skrev glödhet är att Ammerån rinner ut i Indalsälven vid Ammer.
Över till Timrås förort.
 

perskoglund

FD HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4533
Medlemskap
2023
Tack för det!
Tyvärr har jag fått lite problem med mina filer just nu, så jag måste överlämna till någon annan.
Hälsningar
Per
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55374

Guest
Denna vackra fjällby ligger i samma län som Ammerån. Hoppas att någon fixar detta snabbt, vi skall dra ut på en liten resa (norrut).
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Under ett antal år besökte jag denna ort i Jämtland. Tidpunkten var dock vinter och har aldrig sett ort utan snö.
Tror mig dock ana Ottfjället bakom handlare Göranssons affär i Ottsjö?
Karl-Arne
 
F

F.d. 55374

Guest
Javisst är det Ottsjö, hela området med Trillevallen, Ottsjö o Vålådalen är värt ett besök, ta av E14 vid Undersåker, man kan också ta av vid Mörsil och åka via Håkrenmagasinet (grusväg).

Över till Nyköping.
 

kabijoh

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
15218
Medlemskap
2024
Har varit i Ottsjö 10 vintrar (vecka 11) och segelflugit från sjön. Maxhöjd c:a 4000 m utan syrgas i vågen! Önskar komma dit någon gång sommartid.
Måste tyvärr lämna tråden då jag fn är i Stralsund och enda bilden jag har i telefonen kan jag inte ladda upp! Fritt fram för hugade.
Karl-Arne
 
Toppen