• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret i Skandinavien

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: På spåret i Skandinavien

Jeg mener å se scener fra flere steder på kysten av Norge, men et av de få med bygninger var fra Geiranger. Andre scener fra fjorden ut mot Ålesund, men brearmen tror jeg var fra Folgefonna. Har ikke sjekket beskrivelsen som Terje har på sin web.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Eftersom många bilder är från Geirangerfjorden så får Geiranger bli rätt svar.

Senast jag var i Geiranger gick jag denna vandringen från Homlong till Skageflå. Jobbigare än man tror!

fjord.jpg

skagefla.jpg

Din tur igen Knut!
Du är väl snart inne på ditt andra dygn 2012?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Snart 22:30 nyttårsdagen, skriver dette mens jeg høreer på Nyttårskonserten fra Wien!

Du valgte den lange men trygge veien til Skageflå - prøv direkte opp fra fjorden! I forbindelse med det norske kongepar sitt sølvbryllup var det lunch på Skageflå. Ungdommen gikk opp fra fjorden - noen litt eldre brukte din rute og noen svært få ble flyet inn med helikopter på samme måte som maten.

Jeg får ta et annet sted, hva har jeg tatt bilde av her?

IMGP0007.JPG

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Du valgte den lange men trygge veien til Skageflå - prøv direkte opp fra fjorden!

Arne Moen på Homlong Camping erbjöd sig att köra oss med båt till fjordvägen men vi ville ha lite motion och det fick vi, en hel dag med stup på flera hundra meter ned till fjorden.

PS! Jag skall också titta på konserten (spelar in). Den sänds ju i en HD-kvalitet som är lite extra än den vanliga.

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ser ut til at denne ble litt problematisk, får legge ut et bilde til tatt fra samme rasteplass. Dere får og vite at det er i Norge og i ett av de tre nordligste fylkene.

IMGP0006.JPG

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Har för mig att jag sett raukliknade formationer i Tana Bru, men den gissningen kan vara helt fel.
//Kjell

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Feil sted, det finnes flere slike i Nord-Norge, den jeg har avbildet er i Nordland fylke et sted. Legger med to bilder med utsikten fra rasteplassen uten bruk av tele :msn_laugh:. Håper noen løser den snart, skal reise om 8 timer og blir borte i 3 dager - vet ikke om jeg kommer på nett under den turen.

IMGP0003.JPG

IMGP0001.JPG

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det som var avbildet på første bildet var Finneskua sett fra rasteplassen i Storvik, Gildeskål.

Jeg logger nå av for 3 døgn så spåret er fritt for den første som legger ut en gåte.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jappe ringde mig och ville att jag skulle lägga ut en bild eftersom han inte kommer ut på nätet.
Han bor ju numera i de djupa skogarna mitt på Orust där uppkoppling till Internet inte alltid fungerar.

Hur som helst, var är HDR-bilden tagen?

Byn betecknas som ett «kyst-tettsted av nasjonal verdi» och är fredad för att skyddas mot utbyggning.
Det är en av de sju fredade kulturmiljöerna i Norge och den enda "byen" i Norge som är fredad.
Kulturmiljön omfattar trähusbebyggelse från 1700- och 1800-talet med omkringliggande kulturlandskap.

F

F.d. 55456

Guest

Mycket fin miljö.
Kan det vara Sogndalstrand?

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest

Off Topic
Knarrevik, dina sista bilder skulle nog bli fina pussel vid jigidi. :msn_star:

En vädjande Jocke.:msn_wink:

F

F.d. 14324

Guest

Jag tackar och bugar, för jag gillar både dina bilder och dina pussel. :bock:

F

F.d. 55456

Guest

jpg.gif

Var fins denna fasad?

Bilagor

• Hbk 001(1024x768).jpg
    Hbk 001(1024x768).jpg
    234,4 KB · Visningar: 120
F

F.d. 55456

Guest

Sist jag kollade låg inte Paris I Skandinavien;-)))
icon7.gif

Toppen