• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: På spåret i Skandinavien

Skagerack. Det ser ut som Islandsberg.

Jappe

Ja, det är klart att du såg det, Jappe. Antagligen har du sett fyrhuset mest från sjösidan?

Här kommer en bild från samma ställe med näsan söderut:

aCIMG0915.JPG


Din tur Jappe!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret i Skandinavien

Tack! Jag vet inte hur många gånger jag har passerat där, i alla väder. Sjön kan bli lite knepig där när det är väder.

Var är vi nu?

1.jpg
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: På spåret i Skandinavien

Eftersom bergknallen på bilden inte är röd granit bör det vara söder om Gullmarn. Kanske Orust, kanske Mollösund?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret i Skandinavien

Jag "fastnade" i en novell av Frederick Forsyth: "Veteranen". Mycket intressant läsning och en fascinerande upplösning! Därför har jag dröjt med att svara att inget rätt svar ännu har inkommit. Nu ska jag ta mig an nästa novell: "Den skönaste konsten", så om jag blir sen i morgon med att kolla eventuellt inkomna svar så beror det på Mr. Frederick Forsyth!

2.jpg

Jappe
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: På spåret i Skandinavien

Jag kan inte komma på fler öar som har personfärja än Koster, Käringön, Gullholmen, Marstrand och Åstol. Kanske också någon i Göteborgs skärgård?

Så jag gissar på Åstol, en plats där jag ännu inte satt min fot, jag nästan skäms.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret i Skandinavien

Om man går in på den lilla vägen till vänster i bilden så kommer man till den ganska okända delen av detta samhälle där de flesta bilderna är tagna. Gå in där nästa gång ni kommer hit!

6.jpg

Hällevikstrand eller Strana som dom säger i trakten! Den sista bilden är tagen vid kiosken vid "ångbåtsbryggan" där färjan till Käringön lägger till. Ta den!

Knarrevik hann lägga in det rätta svaret medan jag gjorde detta inlägg, ser jag nu!

Din tur, Anders!

Jappe
 
Senast ändrad:
Toppen