• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/15

Du ändrade dig Jappe. Såg du avståndsskyltarna i mitten av bilden? Din första gissning var 26 km från rätt plats. Din nuvarande gissning är ungefär 18 km fel. Dessutom på fel väg. Kolla vägvisningen en gång till.

//Jan

God morgon!
Efter lite arbete med google earth och google samt till sist vomo stellplats-app tror jag att ni står på en ställplats i orten Saint Leger sur Dheune i Frankrike!

Karl-Arne

Hej Karl-Arne ! Undrar om det inte är "Råttfångaren" i Hameln som kommer gående skämt åsido, men Hameln blir min gissning
Hälsningar från ett helgrått Kungsör
Hasse & Ingegerd

Visst är det råttfångarstaden Hameln som vi besökte i våras!

Lämnar över tråden till Kungsör.

Karl-Arne

Tack Karl-Arne ! Jaha då ska vi försöka få till en bild

DSC_0009.JPG
Var står denna "påle" ja för den ska stå inte ligga, men den reser sig om Ni klickar pån

Från ett i dag soligt Kungsör hälsar
Hasse & Ingegerd

Tyvärr Tommy ! Du är i fel land och vad den ska föreställa har jag ingen aning om, men prova lyckan i gen
Ha det bra alla ute i Europa hälsar
Hasse & Ingegerd

Jag rätade upp bilden och joxade lite men det hjälpte inte. Ingen aning. Måste väl gissa på nåt: Torremolinos.

psp.jpg

Hej Jappe ! Tusen tack för upprätande av bilden, men tyvärr även Din gissning är i fel land, en ledtråd, ett torg i en liten stad vid Östersjön med en ställplats alldeles i närheten, försöker även med en bild till, hoppas den kommer på rätt köl
Men halleluja i bland lyckas även en gammal man, bilden är lite mystisk men den har ett maritimt tema, ta den nu, jag kollar i morgon bitti har ingen lyckats släpper jag tråden, vi åker nämligen till Cypern och jag skiter i dator och allt
Ja det är "Guben" i egen hög person som kollar bläckfiskens byte
DSC_0008.JPG
Hälsningar
Hasse & Ingegerd

God morgon ! Som jag skrev i går lämnar jag spåret till den som känner, men först måste jag berätta att svaret är Barth mellan Rostock och Stralsund nämnas kan att skulpturerna är gjorda i trä
Mot varmare breddgrader med hälsningar
Hasse & Ingegerd

Ingen hugad spekulant? Då undrar jag var jag såg den här skönheten.

//Jan

Bilagor

• 11-15_2.jpg
    11-15_2.jpg
    1,4 MB · Visningar: 15

Det blir kanske inte så mycket lättare av den här bilden?

//Jan

Bilagor

• 11-17_2.jpg
    11-17_2.jpg
    1,6 MB · Visningar: 10
Tillbaka
Toppen