• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/15

Kan det vara i närheten av Isny im Allgäu?
//Torgny

Ok. Då lämnar vi Gasthaus zum Lenz i Österrike, en mil väster om Innsbruk.

Hoppar tillbaka till mera kända trakter. Var finns denna centralt belägna stellplats, 50 kr/dygn.

P7230144.JPG

P7230147.JPG

Senast ändrad:

Länge sedan sist på denna sida, tyvärr. Ser att Kroatien fortfarande är tapeten och ett antal bilder från Gradac sydost om Makarska. Vi stannade en natt i Gradac den gångna sommaren.
//Kjell
P.S. Sorry kom ihåg fel! Vi övernattade i Zaostrog en bit nordväst om Gradac. D.S.

Senast ändrad:

Den där hummer står i Port Vell i Barcelona, det vet jag. Den andra bilden måste vara prehistoric.

TommyD

Edit: Nu läste jag hela inlägget och läser, "5 mil norr om....." Sorry!

Kan tänka mig att Lloret de Mar, gammal klassisk charterdestination, såg ut så när Ungdommens Resebyrå hade sin guldålder i början av 70-talet.

Senast ändrad:

Nu åkte Du ett par mil för långt norrut, Tommy! Den sökta kust- och turiststan räknas tydligen som ett av Costa Bravakustens verkliga guldkorn. På en höjd i stans södra del där sandstranden tar sin början finns en vit fyr.
//Kjell

Nu släpper vi funderingarna kring Platja de Calella, ca 5 mil norr om Barcelona och siktar in oss på ett bekantare motiv.
Var finns denna?
IMG_5740.jpg
//Kjell

Nu blev det enklare, mycket enklare eftersom jag var på plats i november 2012 när monumentet "Los Suecos" avtäcktes i San Agustin på Gran Canaria.

TommyD

Tillbaka
Toppen