• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/15

Ibland råkar det sig enklare än man kunnat föreställa sig, då det sökta är något som man, av en händelse, passerat i relativ närtid. Andra gånger kan det kännas stört omöjligt.
Jag hoppas och tror att någon/några av Er där ute har passerat denna rondell och därmed också kommer ihåg var den finns,
IMG_7867.jpg
//Kjell

Senast ändrad:

Innan vi kom till rondellen hade vi checkat ut från denna otroligt vackert belägna panoramaställplats,
IMG_1238.jpg
//Kjell

Vi passerade orten med trevägskorsning och rondellen ca 20 min efter avfärden från ställplatsen. Orten har även ett slott med svensk anknytning.
//Kjell

Efter 28 km färd norrut på väg 161 från den sökta platsen för den 9 m höga metallskulpturen i rondellen, skapad av bildkonstnären Rickard Steiner från den för skulpturen närliggande orten Hollerbach, körde vi in här,
IMG_7869.JPG
//Kjell

Returpassning till Dig, Jan! Bra jobbat! Visst finns den märkliga rondellstatyn i Mitttersill.
Har Ni Era vägar förbi dessa trakter i Österrike rekommenderar jag verkligen panoramaställplatsen Gasthof Friedburg i Neukirchen. Vi har stått på många natursköna platser men denna plats är nog den i särklass vackraste av alla.
//Kjell

Jag återtar stafettpinnen.

Då kommer det en lätt här igen. Klockan är mycket. Har inte tid att leta efter en svårare bild.

//Jan

Bilagor

• 2015-09-10--082202.jpg
    2015-09-10--082202.jpg
    1 MB · Visningar: 17

Under min relativt korta och föga lysande karriär i lumpen så sysslade jag en del med kryptografi. Därav detta alster:

2.jpg

Tillbaka
Toppen