• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/15

Giraffen ser ut att bo i Billund så jag gissar Legoland.
Lasse

Javisst, det var giraffen som gömde sig i buskaget jag syftade på - spåret till Lasse.

Vi är i ett land där språket är portugisiska. Landets namn räcker.

IMG_1420.JPG

Den här hamnen hade en hamnkapten som söp och tog mutor. Han blev avskedad och som hämd så sänkte han sin båt i hamnen så nu måste större båtar lossas på redden eftersom dom inte kommer in i hamnen..
Lasse

Rätt. Vi är på ön Sal i Kap Verde. Här kommer en bild på gymet i Santa Maria på Sal.

Din tur.
Lasse

IMG_1401.JPG

Bilagor

• IMG_1400.JPG
    IMG_1400.JPG
    1,9 MB · Visningar: 0

Fel land, men rätt färdriktning.

I denna stad finns det massor av medeltida vackra och storslagna byggnader bevarade.

Tommy

En stad som passar in på beskrivningen är Ljubljana, tror jag.

Jappe

Eftersom det är gissningslek, så gissar jag på Polen och Wroclaw. Skulle även kunna vara Kracov eller Bratislava, men det kan man ju gissa på senare.

Yes Ralph, det skulle kunna vara mycket..... men inget av dina gissningar den här gången. :)

På't igen, du är nära!

Tommy, som svettas i Altea

Tack!
Vi är inte så "kyrkliga" men man får aldrig ge upp att söka!:)
Var hamnade vi här då?
1340-10.JPG
Julian

För att inte tråden skall dö i sommarvärmen, så säger jag att det verkar som du varit till de Baltiska staterna.

Tommy

Tillbaka
Toppen