• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/15

Sorry, hade glömt bort detta... :swoon: men här kommer en bild

P1170440.JPG

Senast ändrad:

Tack! Enkelt för en gammal champion! Jag vann ju mästartiteln i den stora tennisturneringen i Nösund för många år sedan.

Då tar vi det här slottet:

5.jpg

Bad Arolsen passerade vi på returen hem sommaren 2010. Kommer tyvärr ej ihåg om slottet hade nå´t speciellt namn.
//Kjell

Mona bläddrade i sina anteckningar och säger att hon noterat namnet Residenzschloss Arolsen!?
//Kjell

Ja, Bad Arolsen är det. Jag trodde detta skulle bli svårt. Men inte för Mona & Kjell inte. Ånga vidare!

Jappe

Tack! Ibland har man råkat passera platsen för en bild i relativ närtid och då blir det väldigt enkelt. Andra gånger är det nästan hopplöst att försöka placera en bild geografiskt.
Nåväl, då förflyttar vi oss till...?
IMG_1808.jpg
//Kjell

Bilden får mig att tänka på dåliga hamnkvarter i Sydeuropa. Vi har väl alla sett filmen French connection från Marseilles hamnkvarter.

Nej, ser mera italienskt ut, Genua blir min vilda gissning.

Tommy

Bra analyser men fel slutsats tyvärr, Tommy! Nu blir det nog betydligt mer lokaliserbart!
IMG_5648.jpg
//Kjell

Visst är det en nerklottrad spårvagn på den berömda linje 28 i Lissabon!
Passningen går tillbaka till Dig, Jappe!
//Kjell

Tillbaka
Toppen