• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/15

Dessa så kallade Glühwein pyramider finns på många ställen, men var finns den jag avbildat?
//Kjell

Helt riktigt, Göran är det den största julmarknaden i norra Tyskland, Rostocker Weinachtsmarkt. I år går den av stapeln mellan den 23/11 - 22/12. TT-line brukar anordna speciella marknadsresor dit från Trelleborg.
Var så god och kör vidare!
//Kjell

Då får vi ta och lägga in en ny bild innan vi lägger oss. Känns bra att pricka rätt plats. Vart är denna bilden tagen? Hälsningar Göran Hellman

Bilagor

• IMG_4544.jpg
    IMG_4544.jpg
    2,8 MB · Visningar: 11

Jag tror som alinkan på Wismar men svarar Stralsund. :confused:

Jappe

Senast ändrad:

Ber om ursäkt, har inte sett svaret Wismar. Det är Wismar, och tråden går över till alinkan. En bild från torget med brunnen.Hälsningar Göran Hellman

Bilagor

• IMG_4540.jpg
    IMG_4540.jpg
    3,6 MB · Visningar: 1

Tackar för det. Ber om ursäkt dröjsmålet var tvungen att rota i "arkivet" med cd-skivor om lite nygamla bilder.
Men var är jag nu utan husbil???

"linkan"
solen och vindarnas ö

Bilagor

• PICT0112.JPG
    PICT0112.JPG
    566,4 KB · Visningar: 4

Svårt??? En ledtråd, jag går mellan två (2) världsdelar!!!!
"linkan"
solen och vindarnas ö

Ja Du Bosse vist är det Island. Spåret till dig.
"linkan"
solen och vindarnas ö

Hel rätt Kjell - Stade var staden, och väderkvarnen/vindmöllan tillhör Freilichtmuseum (på gammal svenskmark på en liten ö i floden):

IMG_1856.jpg

Du svarar för nästa nöt ...

Tack! Oops, här har tråden hamnat i träda då jag varit bortrest sedan i förmiddags. Nu flyttar vi på oss från Stade till...?
IMG_5228.jpg
//Kjell

Tillbaka
Toppen