• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/12

Först trodde jag det kunde vara vägen till Val Senales (Schnalstal) där Stenmark och jag åkte skidor för länge sedan men det är ingen SS-väg så då gissar jag på Strada Statale 40.

Jappe

Tack! Vi var runt ganska mycket i de trakterna för några decennier sedan och var det ont om snö i Österrike så fortsatte vi ibland till glaciären i Val Senales. Jag hinner inte leta efter bilder nu så jag slänger in den här:

tss.jpg

Måste vara Canal du Midi som knyter ihop Atlanten med Medelhavet.

image_bswsliderz

Inte så långt bort!

sst2.jpg

Ledtråd: Skandinavien ligger i Europa!

Senast ändrad:

Vad händer här mitt på blanka dan??

Jappe + LadyMcLain = Sant ??????:spinny:

Var det därför Jappe hade så bråttom att han i sin iver inte hade tid att leta lämplig bild?

Ruskar på mig och går vidare....

Var?

DSCN2714.JPG

Populär ställplats bland svenska husbilsåkare.

Vad händer här mitt på blanka dan??.
Jappe + LadyMcLain = Sant ??????:spinny:

Var det därför Jappe hade så bråttom att han i sin iver inte hade tid att leta lämplig bild?

Ruskar på mig och går vidare....

Jag lånade hennes dator när jag skulle svara dig. Säg inget till SirMcLain! :D:D:D

Jappe

nej det är inte rätt, det byggdes på 1100 talet.

påspåret2.jpg

Senast redigerad av en moderator:

OK, fortsätter en bit upp på Rhen och gissar då på slottet ovanför Braubach, som också är vackert upplyst om kvällen

Ja Braubach och slottet Marksburg är absolut rätt. Braubach har en bra ställplats, man står ca. 2 meter från Rhine, kostar 7 euro dusch 1 euro.

( Det är ganska jobbigt att gå upp till slottet, åtminstone med min kondis. så jag beundrar den här killen som vi mötte på vägen, han hade ju huset på ryggen. :wub: }

snigel2_008[1].jpg

Varsågod din tur.

Slottet, ja vårt fall har vi bara sett det på håll.

Här har vi däremot varit, blev nog lite besvikna..... men mycket var det:

DSCN2519.JPG

Tillbaka
Toppen