• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/12

Burg skulle det väl kunna vara och Selma ser lite undrande ut efter dina inköp på orten, tror jag.

Jappe

Precis Jappe.

Hon gjorde mycket stora ögon när husse kom konkades med en låda Whisky och berättade för henne att 70 cl Queen Margot, såldes inne på Lidl i Burg för 4,95 Euro!

En alldeles utmärkt whisky om man gillar lättrökt, lite "varm" whisky.

Hoppas nu att inte det här klassas som reklam i eget intresse. Garanterar har absolut inget med Clydesdale Scotch Whisky Co i Glasgow att göra, mera än att jag gärna dricker deras goda och billiga whisky.

Jappe du fortsätter.

Jaha, nu kommer en mycket svår bild som ingen klarar, tror jag!

e.jpg

Det er svært mange byer langs deutche fagwerk strasse, det kan godt være en av disse. Tror ikke det er Alsfeld, men for å starte svarrunden så sier jeg uansett Alsfeld i Hessen.

Eller Hameln, bilden tagen från förbifarten...
jyrki

Ni är i trakterna och snurrar! Jag lägger in en bild från ställplatsen.

e2.jpg

Detta är en liten stad som har många gamla fackverkshus men som inte är lika känd som Celle eller Rothenburg o.d.T. Det kryllar av sådana små städer i den här delen av Tyskland och inte bara där, för övrigt.

sk2.JPG sk1.JPG

Jag bara Googlade det som fanns på skylten och fick detta svar.

Fichtelgebirge

Det får bli min gissning.

Nej, längre norrut vid Tyska Sagovägen. Den här staden har nattvandringsturer som skrämmer upp deltagarna rejält. Spår av Bröderna Grimm finns överallt i trakten och Münchhausen är inte långt borta!

Jappe

"Münchhausen är inte långt borta" skrev jag. Hans och Greta är på väg till häxan som vanligt och det händer mycket i skogarna härikring. Numera kan man också ge sig ut på skattjakt med Segway!

Jappe

Tillbaka
Toppen