• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/12

Tror vi är i Tyskland, men vart?

För att säga något så drar jag till med världens största järnvägsstation som finns i Leipzig, har jag fått lära mig. Men ganska säker på att det är fel...

Tyskland är rätt men fel station, denna är stor också.
"linkan":D:D:D
solen och vindarnas ö

Ja nog är det Hamburg. "Spåret är ditt"
"linkan":cool::cool:
solen och vindarnas ö

Ja, när jag tittade en gång till så såg jag det direkt.

Men nu är vi inte längre i Hamburg, men på en camping som jag är övertygad om att vi är många som stannat på.

Men var?

P1010136.JPG

Pinsamt! Satt och funderade på vilken som nu hade "somnat på spåret", eftersom tråden varit död några dagar.

...... jo, det var jag själv.:)

Ny bild som kanske hjälper till och som samtidigt visar hur besvärligt det kan vara att resa runt med kändisar som hela tiden skall fotograferas.

Så var fanns dessa paparazzi´s?

P9300145.JPG

Helt rätt, det var våra kära Flisan som drog till sig uppmärksamheten.... Flisan lämnade oss sorgligt nog den 8 januari i år. Vi saknar henne så mycket!

P9300147.JPG

Varsego´spåret är ditt.

Tack för det. Tar samma bild som jag hade uppladdad i sju timmar i inlägg 6254 igen.

Bilagor

• HBK 1.JPG
    HBK 1.JPG
    847,8 KB · Visningar: 12

Ouagadogou! Lite osäker på stavningen. Tidigare hette landet Övre Volta, har jag för mig.

Jappe

Nej Jappe. Bilden är tagen i världens första förskola. I denna by har där varit verksamhet sedan 1700 talet.

Bilagor

• HBK 2.JPG
    HBK 2.JPG
    835,2 KB · Visningar: 6

Vävstolar drivna av ångmaskinen. Det här lutar åt "Spinning Jenny-landet" - United Kingdom. Skall faktiskt passa på och besöka ett världskulturarv (från 2001) i Yorkshire - Saltaire - när vi nu åker dit i april. Saltaire var ett försök att skapa ett mönstersamhälle med spinneri och drägliga bostäder för arbetarna, skola, sjukvård mm under 1800-talet senare del. Men du skriver "startades 1786"....
Gissar ändå på Saltaire (fast det är nog fel).

Ah en gissning, och en bra sådan men fel. Nu är vi i rätt land och på rätt spår i alla fall. Med den informationen ni fått så är där nu två att välja på.

Tack!
Nu har jag förflyttat mig till en ö. Var är jag.

IMG_6033.JPG

Tillbaka
Toppen