• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/12

Italia, en av de mange små byene i Toscana - tar jeg ikke helt feil så kommer en av de store universal-genier fra denne byen. (Om jeg har rett så får andre grave frem namnet på byen)

Knut du är absolut närmast, men det är inte i Toscana. Om jag nu, efter ett antal glas vin, tänker rätt så gränsar Toscana med den här regionen längst upp i nordväst.

Ja nu var det inga mängder i mitt vindrickande och nu så här på morgonen kan jag se helt nyktert på mitt påstående. Visst är det Ligurien som Toscana gränsar till längst upp i nordväst.

Vi är alltså i Ligurien och som du kan se på den här bilden från försäsongen så är vi vid vatten.

Solstolar i väntans tider.JPG

Din test var helt rätt, för det är just Savona. Kan f.ö. rekommendera ett besök i den här staden på den Italienska Rivieran.

Ja, då går turen upp till Söderhamn igen......

Ser att du varit och tittat på Hitlers örnnäste, det har vi också....:-)

Men kommer inte ihåg vad staden heter och hinner inte leta......

Ett sådant bankkontor skulle väl mycket väl kunna ligga i Berchtesgaden!

Jappe

Är det Jappe som står där och spejar:twitcy:. Österrike

Det är inte alls jag! Det är min helgonkollega som blickar ut över nejden mellan Merano och Bolzano!

Jappe

Tillbaka
Toppen