• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Sv: På spåret, del 3 2011/12

Hmm, ser ut som Mosel vinflasker. Kan være Bernkastel-Cues, husker ikke i hvilken av småbyene jeg så den gubben :D

Ser det nå, borgen i bakgrunnen sladrer om hvilken by - vi lar noen andre få prøve seg en stund til :D:D

Ribeauville?
Du var ju där för ett tag sedan.
EssoJ

Ribeauvillé är rätt, EssoJ! Namnet stavades lika ofta med som utan accent. Jag blev inte klok på vilket som var det rätta! Kanske båda! Din tur!

Jappe

En liten stad med en ställplats där vi ibland stannat till på väg söderöver. EssoJ

Bilagor

• IMG_1094.JPG
    IMG_1094.JPG
    3,3 MB · Visningar: 3

Det er ikke ofte jeg ser bilder av rådhuset i denne fine lille byen i Hessen en av de best bevarte av de gamle bindingsverk (tysk Fachwerk) byene. Har selv vært inne i dette rådhuset som gjest ved en vielse i 1994. Om noen skal gjenkjenne denne bygningen så må de ha tatt en vandring fra stellplatzen ved byens svømmehall. Det ryktes at det er kommet en ny stellplatz noen hundre meter fra den gamle, har ikke selv kontrollert dette.

Ja, det är en intressant konstruktion. Gallerior i skydd för regn behövdes tydligen även för längesedan.
Någon som vill pricka namnet på staden?
EssoJ

Naturligtvis Alsfeld! En härlig plats på lagom avstånd från motorvägen, kan verkligen rekommenderas.
EssoJ, som lämnar stafettpinnen vidare.

Arkadene på gateplan var stedet for byens marked i gamle dager, nå brukes det sporadisk til diverse aktiviteter.

Vi var där för en dryg vecka sedan......

Kommer inte att ha internet så ofta så fältet är fritt för den som vill lägga ut en bild.

Andra ledtråden, här är vi på väg till platsen i fråga. Världens tredje farligaste väg.

Bilagor

• ditvagen.JPG
    ditvagen.JPG
    144,4 KB · Visningar: 1

Kroatien har ju några fina vattenfall. jag tänkte gissa på xxxx men bild nr. 2 gör att jag väntar lite.

Jappe

Det är 30 mil mellan bilderna, på en resa från Markarska i Kroatien, det är rätt.

Srebrenica - en utsatt ort 1995
Srebrenik - en borgruin i Spionica
Sixxxxx - med vattenfallet i frågan - men vilket vattenfall?

Senast ändrad:

Rätt, vi blev grymt imponerade av platsen. Om någon ska dit så kan man stå med husbilen på en jätteparkering av gräs. Ta med badkläder och fika.

Din tur Jappe ...

Tillbaka
Toppen