• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

På spåret del 3 2011 >

Inte Wien heller. Detta Designer Outlet- område med 122 butiker och 8 restauranger är uppenbarligen mycket populärt. Öppet mellan 10.00-20.00 må-to och 10.00-21.00 fr-lö. Trots öppettiderna kände vi oss ”mätta” efter 45 minuter och gick därifrån till parkering 4, avsedd bl a för husbilar utan några shoppingkassar i händerna.
//Kjell

Aj, som attan. Jag var rädd för det...
Får gräva djupt ner i arkivet efter något att bjuda på.
Kanske den här kyrkan är bekant?

IMG_1442.jpg

Vi lämnar det kyrkliga bakom oss och nu har vi hamnat längre ner kan man säga.
I bakgrunden ligger det visst också en camping har jag hört.

IMG_1417.jpg

Ha ha :D... , Koblenz - det var inte dåligt gissat. Helt rätt (!)
Då bollar jag tillbaka stafettpinnen till dig igen, Kjell

Tack! Kände igen St Josefkyrkan och även det ena av dubbeltornen i Liebfrauenkirche, så därav min aning.
Nu till en annan floddal och stad! Vilken?
//KjellD1CB20D2-8691-4902-9DBA-1B3CFC999D7E.jpeg

Laxen tillverkad av rostfria rör i olika dimensioner från Outokumpus ädelstålverk i Torneå. Det formades och svetsades ihop av konstnärsparet Pekka och Teija Isorättyä som ett av minnesmärkena för Torneå som i år firar sina 400 år som stad. Fantastisk skapelse!
Passar därmed över spåret till Dig, Torgny.
// Kjell
CEC80AF9-2D6C-4C20-A3CD-569D25D578A3.jpeg
På denna bild sitter Mona i Finland medan jag sitter i Sverige.

Jag har väntat och kan ju tro att det är många fler än bara Ni och vi som besökt Rovinj och även då kanske sett minnesplatsen
över fascismterrorns offer.
//Kjell

Tillbaka
Toppen